Peugeot 207: podľa Angličanov najspoľahlivejší

Streda, 23 marec 2011

Podľa britskej spoločnosti Warranty Direct je podľa počtu pozáručných opráv najspoľahlivejším európskym autom francúzsky Peugeot 207. Vyplýva to zo štatistiky spoločnosti, ktorá po uplynutí výrobcom poskytovanej záručnej doby ponúka a preberá predĺženie záruky na seba. Štatistika zachytáva a hodnotí automobily vo veku približne od troch siedmich rokov.

Peugeot 207

Malý Francúz Peugeot 207 vychádza podľa počtu pozáručných opráv ako najspoľahlivejší spomedzi európskych áut. Na konci tohto štatistického rebríčka je model Mercedes-Benz SLK. Do štatistického rebríčka Warranty Direct zaraďuje modely v prípade, že disponuje dátami minimálne 50 automobilov.

Meradlom porovnávania je tzv. Reliability Index Rating, ktorá sa vypočítava podľa počtu porúch, nákladov na ich odstránenie, čas trvania opravy a vek auta. Nižšia hodnota indexu vyjadruje, že model je spoľahlivejší a v rebríčku štatistík sa dostáva na lepšie miesto.

Peugeot 207 je v najnovšom rebríčku najspoľahlivejší preto, že poruchy sa u tohto modelu vyskytli len pri 6 percentách sledovaných áut. Na druhej strane náklady na opravu boli spomedzi prvej desiatky najlepších u tohto modelu najvyššie.

Desať najspoľahlivejších áut podľa Warranty Direct

PoradieZnačka a modelIndex spoľahlivostiPoruchovosť (%)Priemerný vek (roky)Najčastejšie poruchy
1.Peugeot 2072263,28brzdy
2.Fiat Panda28143,75podvozok
3.Peugeot 206 CC32175,19elektroinštalácia
4.VW Polo35183,68Klimatizácia
5.Renault Clio36213,51elektroinštalácia
6.VW Beetle39205,6elektroinštalácia
7.Smart48253,72elektroinštalácia
8.Volvo S4051236,14Chladenie
9.Peugeot 10754213,78elektroinštalácia
10.Mercedes SLK55186,63elektroinštalácia

V desiatke najlepších má Peugeot až trojnásobné zastúpenie, čo možno považovať za isté prekvapenie. Volkswagen má v prvej desiatke dva modely. Samozrejmé je zastúpenie modelov značiek Volvo, Mercedes a tiež Smart.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.