Peugeot 208 BlueHDi: 2152 km a 2,0 l/100 km

Štvrtok, 14 máj 2015

Prejsť na jednu nádrž viac ako dve tisíc kilometrov a dosiahnuť priemernú spotrebu len rovné dva litre pohonnej látky na sto kilometrov, to hreje pri srdci, teda tam, kde obyčajne nosíme peňaženku. Práve túto situáciu zažili v Peugeote počas pokusu, ktorý mal za cieľ dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu paliva. Pokus sa vydaril a Francúzi od značky s levom si zapisujú rekord s najnižšou spotrebou.

Peugeot 208
Peugeot 208 1,6 BlueHDi prešiel na jednu plnú nádrž s objemom 43 litrov 2152 km a dosiahol rekordne nízku priemernú spotrebu 2,0 litra nafty na 100 kilometrov

Nový rekord v spotrebe je zaujímavý najmä preto, že v Peugeote ho dosiahli s autom, ktoré zišlo z výrobného pásu a nebolo špeciálne upravované na nízku spotrebu. Údajne ho vyrobili na Slovensku, v továrni PSA pri Trnave. Automobil mal len balík Très Basse Consommation, čo znamená "nízka spotreba".

Model 208 bol vo verzii 1,6 BlueHDi s motorom silným 73 kW, teda rovných sto konských síl a k tomu 5stupňová prevodovka s ručným radením. Okrem úsporného balíka s aerodynamickými prvkami vrátane zadného spojlera mal "rekordný" Peugeot 208 systém stop/start a pneumatiky Michelin Energy Saver s ultranízkym valivým odporom.

Pre sériový model 208 1,6 BlueHDi udáva výrobca spotrebu 3 litre nafty na sto kilometrov. Pri nádrži s objemom 43 litrov a dodržaní udávanej spotreby by auto prešlo s týmto množstvom paliva približne 1400 kilometrov. Pri pokuse dosiahnuť rekordnú spotrebu to bolo 2152 kilometrov, čo je priemerná spotreba 2,0 l/100 km pri priemernej rýchlosti 56,6 km/h. Jazda trvala 38 hodín a jazdilo sa nepretržite na uzavretom okruhu. Zastávky boli len pri výmene jazdcov približne každé tri až štyri hodiny.

Dosiahnutú spotrebu dva litre na sto kilometrov trošku skresľuje skutočnosť, že sa jazdilo na uzavretom okruhu a nie v bežnej premávke, kde sa spomaľuje, zrýchľuje alebo na semaforoch aj zastavuje. Priemerná rýchlosť 56,6 km/h na 2152 kilometroch, ktoré auto prešlo za 38 hodín vypovedá tiež o tom, že sa nešlo príliš rýchlo, aj keď berieme do úvahy striedanie vodičov, čo priemernú rýchlosť zráža smerom dolu.

Zanedbať pri tejto jazde môžeme napríklad to, že sa zrejme nepoužila klimatizácia a niektoré ďalšie spotrebiče, ktoré v reálnej premávke spotrebu zvyšujú. Možno aj tieto dôvody viedli Francúzov k tomu, že pri rekorde dosiahnutom Peugeotom 208 1,6 BlueHDi nehovoria o svetovom rekorde, ale len o rekorde.

Nech je však tak či onak, spotreba 2,0 litra na sto kilometrov je i tak svetová.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.