Peugeot 208 BlueHDi: 2152 km a 2,0 l/100 km

Štvrtok, 14 máj 2015

Prejsť na jednu nádrž viac ako dve tisíc kilometrov a dosiahnuť priemernú spotrebu len rovné dva litre pohonnej látky na sto kilometrov, to hreje pri srdci, teda tam, kde obyčajne nosíme peňaženku. Práve túto situáciu zažili v Peugeote počas pokusu, ktorý mal za cieľ dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu paliva. Pokus sa vydaril a Francúzi od značky s levom si zapisujú rekord s najnižšou spotrebou.

Peugeot 208
Peugeot 208 1,6 BlueHDi prešiel na jednu plnú nádrž s objemom 43 litrov 2152 km a dosiahol rekordne nízku priemernú spotrebu 2,0 litra nafty na 100 kilometrov

Nový rekord v spotrebe je zaujímavý najmä preto, že v Peugeote ho dosiahli s autom, ktoré zišlo z výrobného pásu a nebolo špeciálne upravované na nízku spotrebu. Údajne ho vyrobili na Slovensku, v továrni PSA pri Trnave. Automobil mal len balík Très Basse Consommation, čo znamená "nízka spotreba".

Model 208 bol vo verzii 1,6 BlueHDi s motorom silným 73 kW, teda rovných sto konských síl a k tomu 5stupňová prevodovka s ručným radením. Okrem úsporného balíka s aerodynamickými prvkami vrátane zadného spojlera mal "rekordný" Peugeot 208 systém stop/start a pneumatiky Michelin Energy Saver s ultranízkym valivým odporom.

Pre sériový model 208 1,6 BlueHDi udáva výrobca spotrebu 3 litre nafty na sto kilometrov. Pri nádrži s objemom 43 litrov a dodržaní udávanej spotreby by auto prešlo s týmto množstvom paliva približne 1400 kilometrov. Pri pokuse dosiahnuť rekordnú spotrebu to bolo 2152 kilometrov, čo je priemerná spotreba 2,0 l/100 km pri priemernej rýchlosti 56,6 km/h. Jazda trvala 38 hodín a jazdilo sa nepretržite na uzavretom okruhu. Zastávky boli len pri výmene jazdcov približne každé tri až štyri hodiny.

Dosiahnutú spotrebu dva litre na sto kilometrov trošku skresľuje skutočnosť, že sa jazdilo na uzavretom okruhu a nie v bežnej premávke, kde sa spomaľuje, zrýchľuje alebo na semaforoch aj zastavuje. Priemerná rýchlosť 56,6 km/h na 2152 kilometroch, ktoré auto prešlo za 38 hodín vypovedá tiež o tom, že sa nešlo príliš rýchlo, aj keď berieme do úvahy striedanie vodičov, čo priemernú rýchlosť zráža smerom dolu.

Zanedbať pri tejto jazde môžeme napríklad to, že sa zrejme nepoužila klimatizácia a niektoré ďalšie spotrebiče, ktoré v reálnej premávke spotrebu zvyšujú. Možno aj tieto dôvody viedli Francúzov k tomu, že pri rekorde dosiahnutom Peugeotom 208 1,6 BlueHDi nehovoria o svetovom rekorde, ale len o rekorde.

Nech je však tak či onak, spotreba 2,0 litra na sto kilometrov je i tak svetová.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."