Peugeot na Slovensku na pódiu

Štvrtok, 26 január 2012

Značka Peugeot je počtom predaných áut kategórie osobných a ľahkých úžitkových automobilov treťou najpredávanejšou značkou na Slovensku v roku 2011.

Peugeot 5008
Z ponuky zaujímavých modelov francúzskej automobilky je aj van Peugeot 5008

Celkom Peugeot zaregistroval v roku 2011 predaj 5086 osobných a ľahkých úžitkových automobilov. To je oproti roku 2010 nárast o 7,3 %. Pričinilo sa o to vo veľkej miere najmä úspešné uvedenie novej vlajkovej lode, modelu strednej triedy Peugeot 508. Tento nový model hneď v roku svojho uvedenia získal na Slovensku prestížny titul Fleet car of the year a prekročil svoje predajné ciele.

Rekordný bol aj predaj modelov značky Peugeot na trhu úžitkových automobilov. Tu medziročný nárast činil 33 % a pre francúzsku značku znamenal 2. miesto na slovenskom trhu s celkovým podielom 16,5 %.

Významný úspech zaznamenal aj model RCZ, ktorý sa stal najpredávanejším športovým kupé na Slovensku a význačné referencie dosiahol v tomto segmente tak na európskom ako aj slovenskom trhu. Podobne crossover 3008, ktorý zaznamenal nárast predaja až o 37 % s počtom predaných kusov 604, čím výrazne prekročil stanovené ciele importéra.

Smelé ciele má Peugeot aj v tomto roku. V roku 2012 sa ciele značky PEUGEOT opierajú o ambiciózny plán nových modelov. Bude to predovšetkým uvedenie nového modelu 208 vyrábaného aj na Slovensku v Trnave. Tiež uvedenie nových modelov s technológiou Hybrid diesel – prvým hybridom s naftovým motorom na svete 3008 HYbrid4, ale aj modelu 508 RXH a 508 sedan. Pozície posilní v oblasti 4x4 a crossoverov nový 4008 HYbrid a osobný 308.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.