Peugeot s novou identitou a Motion and Emotion

Piatok, 29 január 2010

Peugeot si začiatkom januára v Paríži veľkolepou multimediálnou prezentáciou pripomenul 200 rokov svojho vzniku. Okrúhle dvojsté výročie, nový imidž a stratégiu pre najbližšie roky sme si s Peugeotom pripomenuli aj na Slovensku. Okrem prezentácie novej stratégie zástupcovia francúzskeho gigantu predviedli v audioukážke nový Koncept SR1, potvrdili príchod nového modelu RZC i práce na hybridoch a elektromobiloch. To všetko už s modernizovaným levom – novým logom značky Peugeot. Ale aj s novým firemným sloganom Motion and Emotion, ktorý bude v nasledujúcich rokoch sprevádzať francúzsku značku.

Peugeot
Športové kupé RCZ už s novou dizajnovou identitou značky príde na trh už v tomto roku

Emócie majú sprevádzať Peugeot na každom kroku. Stoja aj za rozhodnutím vyrábať športové kupé RCZ. Peugeot ide do ďalších rokov aj s novou dizajnovou identitou značky. V jej duchu predstaví francúzsky výrobca začiatkom marca na autosalóne v Ženeve aj Koncept SR1. Automobil, ktorý ukazuje štýl budúcich modelov značky, stelesňuje nový svet Peugeotu s novým levom na karosérii. Aký to bude automobil? Na oficiálnych fotografiách vidieť, že bude atletický a dizajnovo vyvážený, s exkluzívnym interiérom i technológiou. Podľa Peugeota tento automobil využíva a interpretuje po novom námet "roadster GT".

Peugeot
Koncept SR1 je podľa Peugeota elegancia, čistota, dynamickosť, výraz, ovládnutý výkon

Doterajší lev, ktorý je symbolom značky Peugeot od roku 1858, sa teraz zamieňa za nového. Ten má čistejší dizajn, novým postojom a pohybom získal na dynamickosti a kombinuje matný a lesklý povrch. Nový lev sa zbavil modrej vlajky a tak lepšie vyjadruje silu. Prvým sériovým automobilom s novým levom bude model RCZ, ktorý príde na trh už v tomto roku. Peugeot nemení len svoje logo, ale do konca roka 2012 dostane novú vizuálnu identitu aj jeho celosvetová sieť s 10 000 kontaktnými miestami. A nová bude aj zvuková identita značky – všetky reklamné spoty budú ukončené typickým zvukovým tónom.

Peugeot logo
Nový lev, symbol väčšej sily značky

Automobilová budúcnosť značky bude pre Peugeot znamenať tri výzvy: urobiť značku jedinečnou, prijať environmentálnu výzvu a vyvinúť novú mobilitu. Jedinečnosť znamená neustále inovovať. V environmentálnej výzve je obsiahnutý rozbeh predaja elektromobilu iOn už v roku 2010, v roku 2011 predstavia v Peugeote 3008 hybridnú technológiu s naftovo-elektrickou pohonnou jednotkou HYbrid4 a v roku 2012 verziu hybridnej technológie s nabíjateľnými batériami.

Pod novou mobilitou chápe Peugeot globálnu mobilitu, ktorá zahŕňa automobily, úžitkové vozidlá, skútre, bicykle a široké spektrum služieb. Úvahy o automobile budúcnosti znamenajú pre Peugeot modernizovanie dizajnu v štýle koncepčného automobilu SR1. Život bez emisií je už v súčasnosti ponúkaný bicykel s elektrickou podporou, ktorý napája odnímateľná li-ion batéria s napätím 36 voltov a dojazdom 70 km. Tieto bicykle môžu využívať tri úrovne riadenej podpory s vysoko komfortným odpružením. Potom je tu plne elektrický skúter s dojazdom 80 až 100 km, s dobou nabitia 4 hodiny (dve hodiny pri dobití na 80 %), ktorý v sériovej podobe príde na trh v roku 2011.

Peugeot
Elektromobil iOn začne Peugeot ponúkať a rozbiehať predaj už v priebehu tohto roka

Novou, nezvyčajnou a nesmierne užitočnou sa ukazuje služba mobility nazvaná Mu by Peugeot. Umožňuje každému, aj nevlastníkovi automobilu, skútra či bicykla Peugeot prístup k celému radu služieb mobility pomocou predplatiteľskej karty dobíjateľnej cez internet. Jej držiteľ si prostredníctvom nej môže požičať auto na víkend, bicykel do prírody, skúter na preháňanie po meste, úžitkový automobil na sťahovanie či požičať navigačný prístroj na cestovanie. Avšak aj na rezervovanie leteniek, ubytovania v hoteloch, cestovného lístku na vlak a rad ďalších služieb. Prvá etapa tohto projektu už prebehla v štyroch francúzskych mestách so skupinou 20 000 ľudí. V súčasnosti sa do projektu zapájajú mestá Berlín, Rím, Londýn, Brusel, Madrid a ďalšie.

Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot logo
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.