Pikes Peak: Peugeot zaútočí s Loebom

Štvrtok, 04 apríl 2013

Kto by nechcel vyhrať legendárne preteky do vrchu a pokoriť americký Pikes Peak a potom sa pýšiť týmto úspechom? Automobilky sa na tento krok starostlivo zameriavajú. Tento rok sa o úspech chce pokúsiť francúzsky Peugeot. A keďže ani špeciálny model určený výhradne na tieto jedinečné preteky nemusí byť zárukou úspechu, vybral si Peugeot aj jazdca, s ktorým sa mu to môže podariť. Koho iného, ak nie deväťnásobného majstra sveta v rallye Sebastiena Loeba.

Pikes Peak
Tento rok sa legendárne preteky do vrchu Pikes Peak uskutočnia v posledný júnový deň

Druhé preteky do vrchu ako sú Pikes Peak na svete už neexistujú. Jedinečné sú ani nie tak svojou dĺžkou 20 kilometrov a 156 zákrutami, ale najmä tým, že ich štart je vo výške 2862 metrov nad morom a cieľ vo výške 4300 metrov. Po Indianopolise sú Pikes Peak druhé najstaršie preteky v Amerike a po prvý raz sa uskutočnili už pred takmer sto rokmi, v roku 1916.

Peugeot príde pod Pekes Peak s jasným cieľom zvíťaziť. Okrem špeciálu pripraveného na túto príležitosť mu má k tomu pomôcť superjazdec, a tým je práve Sebastien Loeb. Aj keď od minulého roka je celá trasa od štartu až po cieľ vyasfaltovaná, pre deväťnásobného šampióna to určite nebude nevýhoda, aj keď štrkovitá trať by mu sedela možno lepšie.

Peugeot nebude na Pikes Peak žiadnym nováčikom, keďže už v roku 1988 tu fínsky majster volantu a viacnásobný majster sveta Ari Vatanen zvíťazil s modelom 405 T16. Automobilka tu bola aj o rok neskôr so slávnym Američanom Robbym Unserom. Teraz tu Peugeot zabojuje znovu, so Sebastienom Loebom. V Peugeote sú presvedčení, že víťazne.

Nástrojom, s ktorým Loeb vyrazí do boja, bude Peugeot 208 T16. Štartovať bude v kráľovskej kategórii Unlimited. Bude to model, s ktorým Peugeot príde na Pikes Peak vyhrať. Automobilka ho predstaví v polovici apríla.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.