Poľský veľvyslanec: kradnúť autá v Nemecku je jednoduché

Sobota, 07 január 2012

Názory ľudí na kradnutie môžu byť rôzne. Ak ich však vysloví verejný činiteľ, mali by korešpondovať s verejným záujmom. Svojský postoj ku krádežiam áut v Nemecku poľskými zlodejmi zaujal poľský veľvyslanec v Nemecku.

proti krádeži
Pravda pána Prawdu môže byť v tom, že kradnutým autám chýbal účinný "šerlog"

Poľský veľvyslanec v Nemecku Marek Prawda v pondelok 2. januára 2012 odmietol zodpovednosť za sériu krádeží áut na hraniciach medzi oboma krajinami. Poukázal pritom na fakt, že bolo "zrejme" veľmi jednoduché ukradnúť autá v Nemecku. "Povedal by som, že je to hlavne problém polície v tej krajine, kde sa autá kradnú," skonštatoval Marek Prawda pre regionálny denník Märkische Oderzeitung.

"Mali by byť lepšie pripravení. Pravdepodobne je stále veľmi jednoduché kradnúť autá v Nemecku," poznamenal veľvyslanec a dodal, že polícia v Poľsku sa úspešne vyrovnala s problémom krádeže áut. Ich počet sa znížil zo 72 000 v roku 1999 na 16 500 v roku 2010.

Zo zverejnenej štatistiky miestnej polície vyplýva, že počet krádeží áut v nemeckom Brandenburgu, na hraniciach s Poľskom, sa zvýšil o 250 % oproti roku 2007, teda v období, kedy Varšava vstúpila do schengenského priestoru. Podľa oficiálnej štatistiky sa krádeže áut v ďalšom nemeckom meste Frankfurt nad Odrou pri hraniciach s Poľskom zvýšili až o takmer 500 % v tom istom období.

Autor: J. Goldberger
Zdroj: TheTelegraph
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.