PSA Peugeot Citroën: Motor roka 2012

Štvrtok, 21 jún 2012

Cenu Motor roka 2012 (International Engine of the Year Award) v kategórii benzínových motorov s objemom 1,4 až 1,8litra získal tretí rok po sebe preplňovaný benzínový štvorvalcový motor s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním, ktorý vyvinuli v kooperácii PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Peugeot - motor
Motor roka s objemom 1,6litra používa okrem iných modelov aj Peugoet 5008

Ocenenie získal aj motor s výkonom 200 koní (147kW), ktorý je v ponuke v modeloch Peugeot RCZ, 308 CC a 308 GTI. Ale tiež v modeloch Citroën DS4 a DS5, v oboch s výkonom 200 koní, s krútiacim momentom 275 Nm a emisiami CO2 155g/km.

Ocenený motor je vybavený najnovšími technológiami vrátane priameho vstrekovania paliva, preplňovania turbodúchadlom, variabilného časovania ventilov, olejového čerpadla s riadeným objemom prietoku a ďalšími modernými technológiami. To všetko znižuje spotrebu paliva a emisie približne o 10 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motorov.

Takmer 75% všetkých modelov Peugeot a Citroën používa benzínové motory s objemom 1,6 a 1,4litra . Verziu motora 1,6 používajú napríklad Peugeot 308, 3008, 5008 a 508, ale tiež Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, DS3, DS4 a DS5.

Ocenenie Medzinárodný motor roka vychádza z hodnotenia 65 vybraných európskych motoristických novinárov z 32 krajín. Porotcovia uplatňujú pri hodnotení svoje dojmy z jazdy s najnovšími modelmi a posudzujú tak jazdné vlastnosti, výkon, hospodárnosť a uplatňovanie moderných technológií motorov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."