PSA Peugeot Citroën: Motor roka 2012

Štvrtok, 21 jún 2012

Cenu Motor roka 2012 (International Engine of the Year Award) v kategórii benzínových motorov s objemom 1,4 až 1,8litra získal tretí rok po sebe preplňovaný benzínový štvorvalcový motor s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním, ktorý vyvinuli v kooperácii PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Peugeot - motor
Motor roka s objemom 1,6litra používa okrem iných modelov aj Peugoet 5008

Ocenenie získal aj motor s výkonom 200 koní (147kW), ktorý je v ponuke v modeloch Peugeot RCZ, 308 CC a 308 GTI. Ale tiež v modeloch Citroën DS4 a DS5, v oboch s výkonom 200 koní, s krútiacim momentom 275 Nm a emisiami CO2 155g/km.

Ocenený motor je vybavený najnovšími technológiami vrátane priameho vstrekovania paliva, preplňovania turbodúchadlom, variabilného časovania ventilov, olejového čerpadla s riadeným objemom prietoku a ďalšími modernými technológiami. To všetko znižuje spotrebu paliva a emisie približne o 10 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motorov.

Takmer 75% všetkých modelov Peugeot a Citroën používa benzínové motory s objemom 1,6 a 1,4litra . Verziu motora 1,6 používajú napríklad Peugeot 308, 3008, 5008 a 508, ale tiež Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, DS3, DS4 a DS5.

Ocenenie Medzinárodný motor roka vychádza z hodnotenia 65 vybraných európskych motoristických novinárov z 32 krajín. Porotcovia uplatňujú pri hodnotení svoje dojmy z jazdy s najnovšími modelmi a posudzujú tak jazdné vlastnosti, výkon, hospodárnosť a uplatňovanie moderných technológií motorov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.