Rady pred dovolenkou

Utorok, 18 júl 2017

Krúpy, záplavy, pád stromu na cestu, či stret so zverou vedia narobiť poriadne škody na aute. Nie vždy ich poisťovňa preplatí. Na čo si dať pozor.

ilustracne foto

Letné búrky, krupobitie, ale aj pád stromu na cestu či stret s lesnou zverou vedia narobiť poriadne škody na vozidle. Ak sa to stane navyše počas dovolenky autom, pribudnú ďalšie starosti. Povinné zmluvné poistenie pritom na zmiernenie škôd a nárok na poistné plnenie v takýchto prípadoch stačiť nebude.

Povinné zmluvné poistenie kryje len škody spôsobené vašim vozidlom počas prevádzky inému účastníkovi. V takýchto prípadoch sa oplatí mať auto poistené havarijným poistením, prípadne mať havarijné pripoistenie.

Čo kryje poistka

Havarijné poistenie pomáha finančne zvládnuť následky poistnej udalosti, napríklad škody spôsobené záplavami, pádom stromu, stretom so zverou, prasknutím čelného skla, krádežou vozidla alebo jeho časti, vandalizmom a podobne.

Havarijná poistka však obvykle nekryje celú škodu a vyžaduje spoluúčasť. Výška spoluúčasti sa odvíja od ceny poistky. Čím je vyššia cena poistky, tým je spoluúčasť nižšia, až nulová. Najčastejšie využívanou spoluúčasťou je 5 percent, minimálne 165 eur. Najlacnejšie poistenie je so spoluúčasťou 10 %, minimálne 330 eur.

Alternatíva: operatívny lízing

Pred uzavretím poistky si treba zistiť aj promptnosť reakcie poisťovne pri poistnej udalosti a rozsah jej asistenčných služieb, čo oceníte, ak k poistnej udalosti dôjde ďaleko od domova. V prípade využívania operatívneho lízingu je situácia jednoduchšia. Napríklad poskytovateľ operatívneho lízingu v prípade potreby poskytne vlastné asistenčné služby, teda cestnú asistenciu, odtiahnutie vozidla alebo požičanie náhradného vozidla.

Autor: bold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.