Rallye Budapešť - Bamako v cieli

Piatok, 06 február 2009

Na náročnú maratónsku rallye Budapešť – Bamako cez deväť štátov Európy a Afriky odštartovala slovenská posádka manželov Ulrychovcov v polovici januára. Po pätnástich súťažných dňoch a absolvovaní 8314 kilometrov dorazili do cieľového mesta Bamako v africkom Mali.

Rallye Budapešť

Na troch predchádzajúcich ročníkoch dokázala táto bratislavská posádka Raid Adventure Teamu zvíťaziť. Tento úspech síce vo štvrtom ročníku nezopakovali, ale aj tretie pódiové miesto na náročnej trase cez dva kontinenty je veľmi pekným úspechom. Posledné kilometre absolvovali posádky v posledný januárový deň. Záverečná etapa nebola podľa aktérov ničím výnimočná a ani obzvlášť náročná, ale víťaza rallye mohli iba tipovať. Chyby v organizácii spôsobili zlyhanie prepočítavania priebežného hodnotenia, a tak až záverečné prepočítavanie v cieli dalo definitívnu odpoveď na konečné poradie. Posádka Juraj Ulrych-Daniela Ulrychová nezopakovala predchádzajúce úspechy, ale aj tretie miesto v konečnom poradí je ich veľkým úspechom.

Slovenská posádka nastupovala do tohtoročnej súťaže ako najväčší favorit. Štartovné číslo 01 na dverách ich Nissanu Navara im preto právom patrilo. Po prvej etape sa slovenská posádka držala na prvej priečke. Nešťastná bola pre nich však druhá etapa, v ktorej sa navigátorka nešťastne zranila a pokračovanie v súťaži bolo ohrozené. Strata z tohto dňa znamenala prepad na ôsme miesto, takže tretieho miesta v cieli bolo nakoniec veľkým úspechom.

Výsledky - kategória 4x4 Racing: 1. A. Lőrincz/M. Nagy, DB Team, 2. J. Turjányi/L. Zsom, A. József Nagy, Go-Go Bamako Team, 3. Juraj Ulrich/Daniela Ulrichová, Raid Adventure Team.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.