Rastie záujem o autá s málo kilometrami

Utorok, 01 marec 2011

Ponuka jazdených áut je v súčasnosti najväčšia za posledné roky. Ceny sú nízke, výber obrovský. Pre zákazníkov je dosť veľkým problémom orientovať sa v bohatej ponuke a vybrať si auto, ktoré by maximálne uspokojovalo jeho nároky, ale najmä také, aby z neho neboli sklamaní, aby technický stav zodpovedal deklarovaným najazdeným kilometrom a veku.

pestrosť ponuky v autobazároch
Množstvo áut a pestrosť ponuky v autobazároch dokážu zatočiť hlavu kupujúceho

V poslednom čase sa záujem kupujúcich sústreďuje na jazdené autá s nízkym počtom najazdených kilometrov. Také skúsenosti má aj najväčší predajca jazdených áut na Slovensku, AAA Auto. Podľa neho stále viac zákazníkov vyhľadáva autá do 80 tisíc najazdených kilometrov, so servisnou knižkou a prehľadnou históriou. Preto zvýšili v súčasnosti ich podiel na približne 30 % v aktuálnej ponuke.

Ide o nový trend, ktorý súvisí so zavádzaním písomnej garancie stavu tachometrov u väčšiny vozidiel. Skupina AAA Auto tieto garancie plošne zaviedla v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Cebia na začiatku roka 2010. Tento predajca okrem garancie na počet prejazdených kilometrov ponúka svojim zákazníkom aj doživotnú záruku na pôvod auta a dvanásťmesačnú záruku na jeho mechanický stav.

Podľa regionálneho manažéra AAA Auto pre Slovensko Rudolfa Krčmářa si zákazníci na tieto garancie veľmi rýchlo zvykli a prispôsobili im svoje spotrebiteľské správanie. Ceny áut s nízkym počtom najazdených kilometrov sú podľa neho vyššie o 5 až 15 % než je priemer na trhu pri danom modeli. Pre zákazníka to znamená predpoklad nižších servisných nákladov.

Podľa Krčmářa priemerné automobily sú posledných desať rokov konštruované na bezproblémové ubehnutie približne 250 tisíc kilometrov. Zákazník, ktorý si kúpi auto s najazdenými kilometrami do 80 tisíc, tak vlastne získa dobre zabehnutý automobil v prvej tretine predpokladanej životnosti.

Domáci zákazníci sú podľa neho stále vzdelanejší i náročnejší a už sa naučili odlíšiť zanedbané jazdené autá s pretočeným tachometrom od kvalitných a zachovaných automobilov s čistým pôvodom. Záujem o tieto kvalitné a preverené automobily porastie podľa Krčmářa i naďalej.

Ďalšími kategóriami jazdených áut, ktorých predaj je v súčasnosti na vzostupe, sú všetky modely škodoviek, modely SUV, MPV a kombi. Rastie tiež záujem o luxusné automobily. Mierne naopak klesá záujem o malé autá, ktoré boli na vrchole popularity v nedávnych časoch finančnej a hospodárskej krízy.

Autor: J. Goldberger ml.
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.