Renault a Dacia na Slovensku v roku 2012

Štvrtok, 14 február 2013

Spoločnosť Renault Slovensko v roku 2012 predala na Slovensku spolu 6186 automobilov, z čoho bolo 4616 Renaultov a 1570 Dacií. Renault sa tak na Slovensku umiestnil na 6. mieste s trhovým podielom 6,2 % a Dacia na 17. mieste s podielom 2,1 %. Celkovo Renaultu Slovensko patrí 8,3 % podielu na trhu.

Renault Clio
Nový Renault Clio bol najväčšou novinkou roku 2012 spoločnosti Renault Slovensko

Najpredávanejším osobným automobilov z ponuky Renaultu bol model Clio, ktorého tretia generácia sa predávala len 11 mesiacov, no napriek tomu sa ho predalo 896 kusov, čiže o 23 % viac ako v predchádzajúcom roku. Medzi ľahkými úžitkovými vozidlami viedol Renault Master, ktorého predaj v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol o 39 %, keď v roku 2011 sa predalo 352 a v roku 2012 už 489 vozidiel.

Rok 2012 bol na Slovensku veľmi dobrý aj pre modely športovej divízie Renault Sport, ktorých sa predalo v roku 2012 o 56 % viac ako v predchádzajúcom roku. Spolu sa predalo 25 športových modelov značky Renault. Rozmenené na drobné: trinásť Mégane RS, osem Clio RS a štyri Twingo RS.

Z modelov Dacia sa najlepšie darilo modelu Duster, ktorých si našlo nových majiteľov až 826 exemplárov. Významná je aj skutočnosť, že Dacia Duster bola v roku 2012 tretím najpredávanejším vozidlom s pohonom všetkých štyroch kolies na Slovensku.

Koncom roka 2012 prišlo na slovenský trh nové Clio a hneď získalo ocenenie Zlatý volant. Chváliť sa môže viacerými novými technologickými novinkami, napríklad systémom Visio, čo je systém varovania vodiča pri opustení jazdného pruhu, ale aj automatickým prepínaním diaľkových svetiel, multimediálnym systémom s dotykovým displejom MediaNav, parkovacou kamerou, systémom Bass reflex, systémom Eco-mode na úsporu paliva a asistentom pri rozjazde do kopca. V ponuke pribudli dva nové úsporné benzínové agregáty 1,2 TCe 115 s výkonom 85 kW/115 k a 0,9 TCe 90 s výkonom 66 kW/90 k.

Oba tieto nové motory ponúka vo svojich modeloch aj Dacia. Navyše Dacia mala v ponuke od roku 2012 aj verzie na palivo LPG. Do portfólia Dacie pribudli tri nové modely: Lodgy, Sandero a Sandero Stepway. Multimediálny systém MediaNav bol najskôr uvedený na modeli Dacia Lodgy, a až následne ho prevzal aj Renault. Pribudli aj ďalšie technologické novinky ako tempomat s obmedzovačom rýchlosti, parkovacie senzory, či Eco-mode.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.