Renault Clio 4G : naj supermini

Streda, 30 január 2013

To, že aj malé auto môže byť bezpečné, svedčí najnovšie ocenenie pre Renault Clio štvrtej generácie. Dostalo sa mu ho od agentúry Euro NCAP, ktorá najnovší malý hatchback z dielne Renaultu vyhodnotila ako najbezpečnejšie auto v segmente malé autá.

Renault Clio
Renault Clio sa od 23. januára tohto roku môže pýšiť titulom Najlepšie supermini 2012

Ocenenie Najlepšie supermini 2012 pre Renault Clio štvrtej generácie má základ v maximálnej bezpečnosti podľa sprísnených kritérií Euro NCAP. Vo svojej triede získalo nové Clio najvyššie ohodnotenie v kritériách ochrany detí, chodcov a vybavením bezpečnostnými prvkami.

Ocenenie je dôkazom dôslednosti automobilky Renault na poli aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Clio počas svojej existencie neustále prinášalo prvky bezpečnostnej výbavy, ktoré boli dovtedy výsadou len v prémiových segmentoch.Hodnotenie na úrovni 85 % katapultuje nové Clio na najvyššiu priečku v segmente a zabezpečilo mu titul Najlepšie supermini 2012.

Model Clio má už v základe bezpečnostné prvky ako ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV, či tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Za pasívnu bezpečnosť vďačí Clio zosilnenej štruktúre karosérie, ktorá profituje z použitia vysokopevnostnej ocele. Má adaptabilné airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, systém kontroly zapnutia bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách so zvukovou signalizáciou, bezpečnostné opierky hlavy výškovo nastaviteľné na všetkých sedadlách, systém ISOFIX na upevnenie detských sedačiek a možnosť odpojenia airbagu spolujazdca vpredu.

Všetky tieto bezpečnostné prvky sú v Renaulte Clio už v základnej výbave, spolu s asistentom rozjazdu do kopca.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.