Renault ekologickým lídrom v Európe

Nedeľa, 02 marec 2014

Renault je európskym ekologickým lídrom, za čo vďačí najnižším emisiám CO2. Zároveň je prvou automobilovou skupinou v Európe, ktorá pokorila hranicu 115g CO2na kilometer.

Renault Clio Eco
Francúzsky Renault vyrába autá s priemernou hodnotou CO2 len 114,7 g/km a je najekologickejšou skupinou spomedzi európskych výrobcov automobilových

Prvenstvo skupiny Renault je dôsledkom obnovy produktového portfólia, na ktorom sa podieľajú nové motory radu Energy a predaj elektrických automobilov. Skupina Renault sa tak posunula na "pole position" v Európe s priemernou hodnotou 114,7 g CO2/km na auto podľa počtu predaných osobných automobilov za rok 2013.

Na úspechu má veľký podiel portfólio obnovené o päť nových modelov, ktoré emitujú menej ako 100 g CO2/km - Twingo, nové Clio, Captur, Mégane a Dacia Sandero. V triede malých päťmiestnych dieselových áut je nové Clio Energy dCi 90 eco2 lídrom s hodnotou 83g/km. Nový Renault Clio emituje o 18,5g CO2/km menej ako model predchádzajúcej generácie. Elektrické vozidlá Renault tiež výrazne prispeli k tomuto výsledku.

Priemerná úroveň emisií CO2 na kilometer naprieč produktovým portfóliom skupiny Renault sa v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 zlepšila o takmer 11g – vtedy bol priemer 125,5 g/km.

"Naše prvenstvo ako trhového lídra je dôkazom, že kombinácia stratégie v oblasti motorov Energy a stratégie v oblasti elektrických automobilov prináša ovocie. Vďaka týmto inováciám skupina Renault dosahuje výrazné výsledky a plní svoj dlhodobí cieľ výrazne znižovať negatívny vplyv svojich aktivít na životné prostredie" – povedal Jean-Philippe Hermine, riaditeľ Renault Group Environmental Plan.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.