Renault Espace sa dožíva 25 rokov

Štvrtok, 21 máj 2009

Espace, to sú štyri generácie modelu. Veľkopriestorový Renault Espace bol prvým skutočným európskym MPV. Jeho priekopnícky dizajn, moderné technológie, široká ponuka motorov a vysoká bezpečnosť sú dôvodom, prečo sa ho doteraz predalo viac ako 1,2 milióna kusov na celom svete. Silný imidž Renaultu Espace podčiarkujú jazdné vlastnosti, bohatá výbava ako aj záruka tri roky alebo 150 000 km.

Renault Espace

Espace bol vyvinutý v spolupráci s Matra Automobile a oslavovaný ako revolučný model svojej éry. Predstavený bol v júli 1984 a v Európe znamenal prevrat v podobe nového konceptu MPV. Na začiatku bol Espace odetý do kompozitnej karosérie a v ponuke bol len s jediným benzínovým motorom, no počet motorizácií postupne rozrastal a dnes dosahuje pekné portfólio tak benzínových ako aj dieselových motorov. Espace, čo vo francúzskom jazyku znamená priestor, odvezie až 7 pasažierov, ktorí si počas jazdy môžu vychutnávať značný komfort a interiér si prispôsobiť vlastným predstavám a potrebám – môžu sedadlá sklápať, skladať, ale aj vyberať a tak vytvoriť ešte viac priestoru.

Z prvej generácie Renaultu Espace sa predalo takmer 192 000 kusov. Druhá generácia prišla na trh vo februári 1991 s oblejšími tvarmi a ešte modulárnejším interiérom, k čomu prispeli delené, posuvné zadné sedadlá. V roku 1994 Renault predstavil výnimočné demonštračné vozidlo Espace F1, ktoré poháňal motor RS5 V10 F1. Tak ako všetky špičkové modely, aj Espace II mal vo svojej ponuke šesťvalec spriahnutý s automatickou prevodovkou. Do roku 1997 sa predalo takmer 320 000 kusov Espace II a automobil s číslom 500 000 (od začiatku výroby v roku 1984) zišiel z výrobnej linky v roku 1996. V rovnakom čase segment zaznamenal zvyšujúci sa počet priamych rivalov.

Tretia generácia Renaultu Espace prišla na svet koncom roka 1996. Nová generácia bola väčšia ako jej predchodca, ale o dva roky neskôr jej dlhšia verzia, Grand Espace, narástla ešte o 27 cm. Moderný styling, kvalita vyhotovenia a použitých materiálov, rozširujúca sa ponuka motorov a zrelý koncept auta vrátane palubnej dosky s centrálnym digitálnym displejom, upevnili jeho špičkový status. Celkovo bolo predaných viac ako 365 000 automobilov tretej generácie Espace.

Od septembra 2002 má štvrtá generácia Espace karosériu z ocele a benzínové aj dieselové V6 motory. Všetky zadné sedadlá profitujú z trojbodových samonavíjacích bezpečnostných pásov a všetky sú posúvateľné. Espace IV bol prvým automobilom vo svojej triede, ktorý získal 5 bezpečnostných hviezdičiek EuroNCAP. Tak ako predchádzajúca generácia, aj "štvorka" sa stala hitom na všetkých trhoch.

Od 1. januára 2008 platí pri modeli Renault Espace záruka 3 roky alebo 150 000 km. Od jeho uvedenia na trh bolo vo viac ako 60 krajinách po celom svete predaných viac ako 1,2 milióna vozidiel Renault Espace.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.