Renault na cesty: Business Tour 2011

Streda, 20 apríl 2011

Ak by ste stretli v čase od 2. mája do 23. októbra na cestách medzi Bratislavou, Trnavou, Žilinou, Trenčínom, Popradom, Michalovcami, Košicami, Vráblami, Nitrou a Komárnom kolónu úžitkových áut Master a Kangoo, môžete si byť istí, že ide o Renault Business Tour 2011. Prostredníctvom svojich dílerov v tých mestách chce Renault ukázať možnosti rôznych verzií modelového radu Master, vrátane posledných noviniek. Renault Business Tour sa načína 2. mája v Bratislave u dílera Renault Kestler a končí 23. októbra v Komárne.

Renault Business Tour
Renault Business Tour 2011 navštívi postupne väčšie mestá, kde má Renault svojich väčších predajcov a kde chce ukázať možnosti rôznych verzií modelového radu Master

Celú rozsiahlu akciu organizuje importér Renault Slovensko ako bodku za skompletizovaním modelového radu Master a rôznych nadstavieb pre tento model. V rámci nej predstaví aj novinku z radu Kangoo – model WAV, ktorý je špeciálne prispôsobený na prevoz osôb na invalidnom vozíku.

Ktoré modely pribudli Renaultu ako posledné? Najnovší je Master Bus, je to model, ktorý umožňuje prepravu až 17 cestujúcich. Krátko pred ním prišiel Master Kombi, ktorý je určený na transport 3, 6 alebo 9 cestujúcich a primeraného nákladu. To sú osobné verzie, ktoré prišli ako posledné. Medzi poslednými úžitkovými sú verzie Master Skriňa, Master Sklopný valník a Master Dvojkabína.

Na prezentácii v Bratislave sme sa mohli podrobne oboznámiť posledným verziami radu Master, čím Renault dokončil kompletizáciu ľahkých úžitkových áut.

Videli sme nový Master Sklápač s dvojkabínou L3H1P4 s pohonom zadných kolies, nový Master Skriňa L3P3 RS s objemom 19,6 m³, nový Master s predĺženou kabína L3H2P3 a zadným pohonom, nový Master Furgon s chladiarenskou nadstavbou, nový 17miestny Master Bus, Trafic Generation/Black Edition a Kangoo WAV určený na transport osôb na invalidnom vozíku (na výber je viacero verzií podľa priania zákazníka).

Renault má svoju flotilu úžitkových áut Master dokonale rozvetvenú a ťažko by sa hľadala verzia, ktorá Renaultu chýba. Rad Master ponúka až 171 rôznych verzií. Počítajme spolu: Furgon má 28 verzií, Podvozok 18 verzií, Plošina 8 verzií, Podvozok dvojkabína 19 verzií, Valník 18 verzií, Valník dvojkabína 19 verzií, Sklopný valník 15 verzií, Sklopný valník dvojkabína 9 verzií, Skriňová nadstavba 20 – 22 m3 11 verzií, Furgon dvojkabína 14 verzií a Combi 6 - 9 miest 10 verzií a Bus 17 miest 2 verzie. Mimoriadne unikátnou je dvojkabína s druhým radom sedadiel pre štyri osoby.

Renault Business Tour
Model Kangoo WAV je špeciálne prispôsobený na prevoz osôb na invalidnom vozíku

Master je na trhu už dvanásť rokov. Doteraz sa ho v Európe a vo svete predalo vyše jedného milióna. Nový model je na trhu od mája minulého roka. V kabíne má komfort porovnateľný s osobnými autami. V Renaulte zapracovali aj na ergonómii, zlepšení výhľadu z kabíny a na pohodlí a komforte pre vodiča a spolujazdca či spolujazdcov. Pribudli nové motory, napríklad 2,3 dCi s výkonmi 100, 125 a 150 koní. Konštruktéri zvýšili výkony a znížili spotrebu. Zákazník si môže vybrať druh pohonu – predný alebo zadný.

Úspešnosť Renaulta v kategórii úžitkových automobilov je suverénna. V Európe už 12krát získal primát ako najúspešnejší predajca ľahkých úžitkových vozidiel, naposledy v roku 2010 s podielom až 16,1 % pred Fiatom, Citroënom, Volkswagenom a Peugeotom. Predal až 247 973 modelov Master. Druhý Fiat 180 815 a tretí Citroën 174 208 exemplárov.

Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.