Renault na Slovensku druhý

Piatok, 21 január 2011

Predaj nových automobilov na Slovensku v roku 2010 nebol pre predajné spoločnosti tak úspešný ako rok 2009. Všeobecne sa v uplynulom roku predalo na Slovensku menej nových automobilov. Renault Slovensko si napriek tomu udržal v počte predaných automobilov medzi slovenskými importérmi druhú priečku s trhovým podielom rovných 7 %. Prvenstvo si aj roku 2010 udržala spoločnosť Škoda s podielom 19,2 %.

Renault Mégane
Najpredávanejším spomedzi pestrej ponuky automobilov Renault je model Mégane

Spoločnosť Renault Slovensko si aj po úspešnom roku 2009, kedy trh nových vozidiel silne ovplyvnilo šrotovné, dokázal udržať vynikajúce druhé miesto s celkovým počtom 4988 predaných automobilov. Značka Dacia sa umiestnila na 18. mieste s celkovým predajom 1222 vozidiel. Renault dosiahol 7 %ný podiel na trhu, Dacia 1,7 %.

Najpredávanejšími modelmi značky Renault boli automobily modelového radu Mégane (spolu 1280 vozidiel, najpredávanejším bola verzia Mégane Generation 5-dverový, 1,6 16V 110 k), z úžitkových vozidiel Nový Master (434 vozidiel, najpredávanejšia verzia Master L3H2P3) a z portfólia Dacie je najobľúbenejším modelom model Duster.

Výborne si v prvom roku svojho predaja počínali práve Renault Fluence (1067 predaných vozidiel, najpredávanejšou bola verzia Fluence Exception 1,6 16V 110 k) a Dacia Duster (najpredávanejšia verzia Duster Arctica 1,5 dCi 110 k 4x4). Obe vozidlá zaujali predovšetkým bezkonkurenčným pomerom výbavy a ceny, ako aj dizajnom a ponúkaným priestorom.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.