Renault naštartoval Business Tour

Štvrtok, 03 máj 2012

Už tretí raz štartuje na Slovensku Renault Business Tour. Jej púť sa začala 2. mája a skončí 31. októbra, pričom na cestách Slovenska pobudne u každého z 13 participujúcich predajcov dva až tri týždne. Renault ako európsky líder v predaji úžitkových automobilov, bude prezentovať na svojom putovaní po Slovensku najmä šesť najnovších prestavieb svojich modelov.

Renault Business Tour
Renault počas Business Tour prezentuje škálu prestavieb svojich úžitkových automobilov

Renault je európskou jednotkou v predaji úžitkových vozidiel od roku 1998, teda plných 14 rokov. V roku 2011 predal francúzsky výrobca v Európe celkom 342 482 úžitkových vozidiel, čo predstavuje 15,6percentný podiel na trhu. Na Slovensku sa najviac darí modelu Trafic, ktorému patrí druhé miesto na trhu v segmente malých furgonov a Master je vo svojom segmente štvrtý.

Cieľom Renault Business Tour 2012 je ukázať širokú škálu prestavieb úžitkových automobilov Renault. Tento rok sa jeho karavána zastaví u trinástich participujúcich dealerov po celom Slovensku. Túto túru opakuje Renault po tretí raz, keď prvá putovala po Slovensku v roku 2010.

Svojou Business Tour chce Renault poukázať na najširšiu ponuku a kompletný modelový rad svojich úžitkových vozidiel. Okrem celého radu modelov úžitkových vozidiel sa predstavia dve centrálne a štyri lokálne prestavby, ktoré riešia špecifické požiadavky zákazníkov.

Úžitkové Renaulty sú pre svoju modularitu vhodné na úpravy a prestavby podľa individuálneho želania zákazníka. A tak Renault okrem továrenských úprav spolupracuje na prestavbách nadstavieb so špecializovanými partnermi. V súčasnosti najintenzívnejšie s firmami Hustra, Auto-Klima Bratislava, Aviana Plus, Prokar, Panax a Paragan, ktoré majú od francúzskeho výrobcu certifikát na prestavby.

Dve z prestavieb sú priamo od Renaulta - prvou je Master s dvojkabínou a valníkovou korbou s možnosťou vyklápania dozadu, druhou je 17miestny autobus Master. Ďalšie pochádzajú od úpravcov zo Slovenska: od Panax–Sanic je prestavba modelu Trafic pre zdravotníkov, Master s chladiarenskou nadstavbou je od firmy Auto-Klima, ďalšou je valník s plachtou na podvozku Master od firmy Aviana Plus a poslednou Master s nadstavbou Equistar Eco pre transport dvoch koní.

Celkom môže Renault na Slovensku ponúknuť záujemcom o úžitkové vozidlá viac ako 180 rôznych verzií prestavieb a nadstavieb.

Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour Renault Business Tour
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.