Renault partnerom bežeckého Marathonu 2014

Sobota, 05 apríl 2014

Už túto nedeľu sa uskutoční jedno z najväčších bežeckých podujatí na Slovensku - ČSOB Bratislava Marathon 2014 a ulice hlavného mesta Slovenska zaplnia bežci. Exkluzívnym motoristickým partnerom tejto akcie už od roku 2011 je Renault Slovensko. Ani tento rok nebude pred maratónskym pelotónom chýbať plne elektricky automobil Renault Zoe, na ktorom bude umiestnená časomiera.

Renault Zoe
Elektrický automobil Renault Zoe ponesie na nedeľňajšom Marathone 2014 časomieru

Dôvodom pre partnerstvo Renaultu s bežeckým podujatím ČSOB Bratislava Marathon je logické spojenie ekologickej a nízko nákladovej športovej aktivity, ktorou beh jednoznačne je, a ekologických a ekonomických modelov v ponuke značky Renault.

Renault oslovil organizátorov a inicioval projekt prvého zeleného maratónu na Slovensku. Verí, že táto jeho iniciatíva zaujme aj ďalších partnerov akcie a na budúci rok, pri výročnom 10. ročníku bude akcia úplne zelená.

Dôvod prečo tak Renault urobil je niekoľko: skupina Renault je európskym lídrom vďaka najnižším emisiám CO2, ktorá pokorila hranicu 115g CO2 na kilometer a ďalším, že značka disponuje najširším portfóliom elektrických vozidiel, modelmi Twizy, Zoe, Fluence a Kangoo. Renault je zároveň najväčším výrobcom elektrických vozidiel, ktorý sa môže pochváliť najväčším trhovým podielom (v Európe 27 % v roku 2013) a počtom predaných elektrických vozidiel – len v Európe v roku 2013 predal 32 753 vozidiel.

Renault označuje svoje ekologické a zároveň ekonomické modely logom eco2 – práve týmito automobilmi bude zajtra disponovať organizátor podujatia ČSOB Bratislava Marathon – spoločnosť Be Cool. Na základe skúseností z iných európskych krajín Renault Slovensko inicioval v spolupráci so spoločnosťou Be Cool zmeny, ktoré sa dotýkajú tohto bežeckého podujatia tak, aby mohlo byť označované ako "prvý zelený event na Slovensku".

Skupina Renault sa posunula na "pole position" v Európe s priemernou hodnotou 114,7 gramov CO2/km na jeden automobil. Za tento úspech vďačí nedávnej obnove produktového portfólia. Ide predovšetkým o päť modelov, ktoré emitujú menej ako 100 g CO2/km (Twingo, nové Clio, Captur, Mégane a Dacia Sandero). V triede malých päťmiestnych dieselových vozidiel je nové Clio Energy dCi 90 eco2 lídrom s hodnotou 83 g/km.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.