Renault v roku 2011 na Slovensku štvrtý

Štvrtok, 01 marec 2012

Kúpili ste si minulý rok nový renault? Potom ste aj vy svojou troškou prispeli k tomu, že francúzska spoločnosť sa medzi slovenskými importérmi umiestnila ako štvrtá najúspešnejšia v predaji nových osobných a úžitkových automobilov.

Renault Koleos
Modernizovaný Koleos má prospieť k vyššej predajnosti automobilov značky Renault

Spoločnosť Renault Slovensko zaznamenala v roku 2011 v globálnych predajoch nárast oproti roku 2010 o 6,8 percenta, keď predal celkom 6674 automobilov. Z toho značka Renault predala 4901 áut, čo predstavuje 5. priečku medzi značkami, Dacia predala 1773 nových automobilov a je 16. medzi značkami. V Európe sa Renault počtom 2 722 062, čo je nový rekord v 113 ročnej existencii spoločnosti, umiestnil na druhej priečke a je lídrom v oblasti LCV.

Najpredávanejšími modelmi značky Renault na Slovensku boli automobily modelového radu Mégane, ktorých sa spolu predalo 965. Najlepšie išiel na odbyt 5dverový Mégane Authentique 1,6/100 k, hneď za ním model Thalia s počtom 942 predaných kusov a tretí skončil Fluence s 904 predanými vozidlami. Najpredávanejšou Daciou bol model Duster, ktorého sa predalo v roku 2011 predalo spolu 1200 vozidiel. Najpredávanejšou verziou bol Duster Arctica 1,5 dCi/110 k s pohonom štyroch kolies.

Dobre sa predávali produkty športovej divízie Renault Sport. V roku 2011 bolo na Slovensku predaných 23 vozidiel tohto špičkového oddelenia: Twingo R.S. dva kusy, Clio R.S. šesť kusov, Mégane R.S. deväť kusov a z modelu Laguna Coupé bolo na Slovensku v uplynulom roku zaregistrovaných šesť predaných áut.

Úspechom Renaultu je aj uvedenie na trh elektrických modelov Fluence Z.E a Kangoo Z.E. a modernizovaných modelov Koleos a Latitude, nového motora 1,6 dCi/130 k, zavedenie servisu 5+ pre majiteľov starších automobilov a otvorenie troch nových predajných miest na Slovensku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.