Rinspeed Micromax: inšpirácia Franka Rinderknechta

Utorok, 18 december 2012

Frank M. Rinderknecht, švajčiarsky konštruktér, zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Rinspeed siahol aj tentoraz do svojich nevyčerpateľných inšpirácií, a tak ako každoročne, pripravil na ženevský autosalón svoju novú víziu. Ak tie predchádzajúce boli zamerané ako fantazijné technické riešenia či zaujímavosti, tentoraz sa Rinderknecht podujal riešiť dopravu v mestách a chce tak inšpirovať svoje okolie. Jeho projekt MicroMax navrhuje racionálny spôsob budúceho zlepšenia dopravy v mestách.

Rinspeed MicroMax
Projekte MicroMax chce novým riešením zlúčiť osobnú a verejnú dopravu v mestách

Ak sa pozeráme na tvorivosť Franka Rinderknechta, môžeme povedať, že okrem švajčiarskych hôr, čokolád a hodiniek sú svetovo preslávené aj jeho inovatívne riešenia. Tentoraz sa Švajčiar pustil do revolučného riešenia dopravy v mestách na krátke vzdialenosti. Svoj MicroMax predstaví na autosalóne v Ženeve v marci budúceho roku. V projekte MicroMax má v úmysle zlúčiť osobnú a verejnú dopravu v obzvlášť šikovným spôsobom.

Rinderknecht chce skombinovať individuálnu dopravu s hromadnou dopravou. Ten kto by vlastnil navrhované vozidlo by sa prostredníctvom internetu, sociálnej siete či inteligentného mobilného telefónu (smartfónu) dohodol s ľuďmi zo svojho okolia, ktorí cestujú rovnakým smerom, kde nastúpia a kam sa potrebujú dostať. Pre takúto dopravu je podľa konštruktéra vozidlo MicroMax s unikátnymi sedadlami ideálnym riešením.

MicroMax s dĺžkou 3,6 m, ktorá je približne rovnaká ako má hatchback Mini, ponúka vraj nielen dostatok priestoru pre vodiča, troch dospelých a kočík alebo nákupný vozík, ale poskytuje tiež požadované súkromie. Mikrovozidlo vysoké 2,2 metra má nielen pohodlné a priestorovo úsporné sedadlá (s bezpečnostnými pásmi) skôr na "polosed" ako na pohodlné sedenie, ale uspokojí cestujúcich aj poskytnutým priestorom. Počas cesty môže byť pasažierom k dispozícii kávovar, chladnička, nápoje a poskytne aj neobmedzenú konektivitu pre zábavné účely alebo prácu.

Rinspeed MicroMax
MicroMax má pôdorysné rozmery približne rovnaké ako hatchback MINI od BMW

MicroMax je plne elektrické vozidlo poháňané bližšie nešpecifikovaným elektromotorom. Podľa Rinderknechta si MicroMax kladie za cieľ podporiť potenciálnych cestujúcich, odviesť ich pohodlne a jednoducho. Navyše každý cestujúci znižuje emisie CO2 i prepravné náklady, ale aj dopravné zápchy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."