Rinspeed Micromax: inšpirácia Franka Rinderknechta

Utorok, 18 december 2012

Frank M. Rinderknecht, švajčiarsky konštruktér, zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Rinspeed siahol aj tentoraz do svojich nevyčerpateľných inšpirácií, a tak ako každoročne, pripravil na ženevský autosalón svoju novú víziu. Ak tie predchádzajúce boli zamerané ako fantazijné technické riešenia či zaujímavosti, tentoraz sa Rinderknecht podujal riešiť dopravu v mestách a chce tak inšpirovať svoje okolie. Jeho projekt MicroMax navrhuje racionálny spôsob budúceho zlepšenia dopravy v mestách.

Rinspeed MicroMax
Projekte MicroMax chce novým riešením zlúčiť osobnú a verejnú dopravu v mestách

Ak sa pozeráme na tvorivosť Franka Rinderknechta, môžeme povedať, že okrem švajčiarskych hôr, čokolád a hodiniek sú svetovo preslávené aj jeho inovatívne riešenia. Tentoraz sa Švajčiar pustil do revolučného riešenia dopravy v mestách na krátke vzdialenosti. Svoj MicroMax predstaví na autosalóne v Ženeve v marci budúceho roku. V projekte MicroMax má v úmysle zlúčiť osobnú a verejnú dopravu v obzvlášť šikovným spôsobom.

Rinderknecht chce skombinovať individuálnu dopravu s hromadnou dopravou. Ten kto by vlastnil navrhované vozidlo by sa prostredníctvom internetu, sociálnej siete či inteligentného mobilného telefónu (smartfónu) dohodol s ľuďmi zo svojho okolia, ktorí cestujú rovnakým smerom, kde nastúpia a kam sa potrebujú dostať. Pre takúto dopravu je podľa konštruktéra vozidlo MicroMax s unikátnymi sedadlami ideálnym riešením.

MicroMax s dĺžkou 3,6 m, ktorá je približne rovnaká ako má hatchback Mini, ponúka vraj nielen dostatok priestoru pre vodiča, troch dospelých a kočík alebo nákupný vozík, ale poskytuje tiež požadované súkromie. Mikrovozidlo vysoké 2,2 metra má nielen pohodlné a priestorovo úsporné sedadlá (s bezpečnostnými pásmi) skôr na "polosed" ako na pohodlné sedenie, ale uspokojí cestujúcich aj poskytnutým priestorom. Počas cesty môže byť pasažierom k dispozícii kávovar, chladnička, nápoje a poskytne aj neobmedzenú konektivitu pre zábavné účely alebo prácu.

Rinspeed MicroMax
MicroMax má pôdorysné rozmery približne rovnaké ako hatchback MINI od BMW

MicroMax je plne elektrické vozidlo poháňané bližšie nešpecifikovaným elektromotorom. Podľa Rinderknechta si MicroMax kladie za cieľ podporiť potenciálnych cestujúcich, odviesť ich pohodlne a jednoducho. Navyše každý cestujúci znižuje emisie CO2 i prepravné náklady, ale aj dopravné zápchy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.