Roadster SL spomína na Mille Miglia

Piatok, 20 február 2015

Mercedes-Benz pripravil špeciálnu edíciu modelu SL Mille Miglia 417. Ide o modely SL 400 a SL 500, ktoré majú pripomenúť víťazstvo roadstera 300 SL so štartovým číslom 417 na legendárnych talianskych pretekoch pred šesťdesiatimi rokmi.

1 Mercedes-Benz SL Mille Miglia
Špeciálna edícia rodsteru Mercedes-Benz 400 SL a 500 SL spomína na víťazstvo na pretekoch Mille Miglia, tisíc míľ, z Brescie do Ríma a späť spred šesťdesiatich rokov

Výročie víťazstva roadstera Mercedes-Benz 300 SL sa začne začiatkom apríla predajom tejto špeciálnej edície modelu SL Mille Miglia 417. Edícia je zameraná dva modely: šesťvalcový SL 400 (333 k) a osemvalcový SL 500 (455 k).

Legendárne talianske preteky Mille Miglia sa jazdili na tisíc míľ z Brescie do Ríma a späť. Edícia pripomína 60. výročie víťazstva roadstera 300 SL na týchto pretekoch v medzi športovými automobilmi. Okrem víťazstva získali sériové modely Mercedes-Benz 300 SL aj druhú a tretiu priečku. Víťazný roadster 300 SL mal na pretekoch štartové číslo 417 a rovnaké má aj jubilejná špeciálna edícia.

2 Mercedes-Benz SL Mille Miglia
Edícia rodsteru SL spomína na Mille Miglia, kde víťazný automobil mal číslo 417

Špeciálnu edíciu SL Mille Miglia 417 zdobí predovšetkým športový temperament, ale napríklad aj červené prvky niektorých dielov či častí, magnetitová čierna metalíza, na prianie zákazníka aj matný lak nočná čierna designo magno, kašmírová biela designo magno alebo lesklá diamantová biela designo bright, sedadlá AMG Line, či čierne kolesá AMG Performance. Tiež výnimočné kolesá – vpredu 19palcové, vzadu 20palcové, ktoré majú tiež červené lemovanie, podobne ako brzdové strmene.

1 Mercedes-Benz SL Mille Miglia 2 Mercedes-Benz SL Mille Miglia 3 Mercedes-Benz SL Mille Miglia 4 Mercedes-Benz SL Mille Miglia 5 Mercedes-Benz SL Mille Miglia 6 Mercedes-Benz SL Mille Miglia
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.