Saab a BMW: dohoda o dodávke motorov

Streda, 06 október 2010

K vyššej prosperite švédskej automobilky Saab majú prispieť aj motory BMW s najnovšou technológiou úspory paliva, nízkych emisií a vysokých výkonov. Saab ich využije pre budúce generácie svojich automobilov. Zaisťuje to dohoda, ktorú v minulých dňoch uzavreli obe spoločnosti. Má to byť ďalší významný krok k úspešnej budúcnosti Saabu ako nezávislej spoločnosti.

Dohoda Saab a BMW
Dohodu uzavreli v Trollhättane za Saab jeho generálny riaditeľ Jan Åke Jonsson (na snímke je aj predseda predstavenstva Victor Muller), za BMW člen predstavenstva Ian Robertson

Automobilky Saab a BMW uzavreli dohodu o dodávke motorov, ktoré budú montovať do budúcich generácií automobilov Saab. V rámci dohody o nákupe, dodávkach a vývoji bude od roku 2012 automobilka BMW dodávať Saabu štvorvalcové preplňované zážihové motory s objemom 1,6 litra. Motory budú prispôsobené konkrétnym požiadavkám automobilky Saab.

Vývoj a konštrukcia motorov patria k hlavným činnostiam BMW Group a prestavujú činnosť, ktorá spoločnosť formovala od jej založenia v roku 1916. Dnes je to rozsiahla sieť s 24 výrobnými závodmi v 13 štátoch a zahŕňa tri závody na výrobu motorov. Jeden je v rakúskom meste Steyr, druhý v nemeckom Mníchove a tretí v Hams Hall vo Veľkej Británii.

Pri tejto príležitosti sa generálny riaditeľ Saab Automobile Jan Åke Jonsson vyjadril, že uzavretie dohody o dodávke motorov BMW pre spoločnosť Saab je dôležitý krok na ceste Saabu stať sa nezávislým ziskovým výrobcom prémiových automobilov. Saab v súlade s vlastnou stratégiou bude podľa generálneho riaditeľa švédskej automobilky naďalej ťažiť aj z vlastných technických a odborných znalostí a spolupracovať s najlepšími partnermi.

Spokojnosť vyjadril aj Ian Robertson, výkonný riaditeľ pre predaj a marketing BMW. BMW podľa neho pokračuje v rozširovaní celosvetového predaj hnacích systémov, čo je súčasťou ich Strategy Number ONE. Dohoda podľa neho predstavuje ďalší významný míľnik v stratégii automobilky. "Sme radi, že môžeme podporiť Saab našimi znalosťami z oblasti výroby motorov. V porovnaní s konkurenciou sú naše motory z hľadiska spotreby paliva, emisií a výkonu jednoznačnými lídrami," dodal Robertson.

Autor: J. Goldberger
Foto: Saab
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.