Seat Ibiza: rekord - len 2,9 l na 100 km

Streda, 06 máj 2009

Z juhošpanielskeho mesta Martorell do nemeckého Göttingenu je 1562 kilometrov. Práve túto vzdialenosť absolvoval Rakúšan Gerhard Plattner, známy špecialista na testy úspornosti paliva a spotreboval na to s modelom SEAT Ibiza Ecomotive len 45,5 litra nafty, čo je priemerných 2,9 l/100 km.

Seat Ibiza

Ibiza Ecomotive 1,4 TDI s výkonom 80 koní patrí medzi najekologickejšie modely vo svojej triede. Až neuveriteľná efektívnosť tohto modelu sa preukázala pri diaľkovej jazde z Martorellu do Göttingenu. Na zdolanie 1562 km potrebovala Ibiza len jednu nádrž, čo predstavuje priemernú spotrebu len 2,9 litra nafty na 100 kilometrov. Podarilo sa to Rakúšanovi Gerhardovi Plattnerovi, ktorý sa zameriava na testy úspornosti paliva.

Plattner vyštartoval z Martorellu neďaleko Barcelony v pondelok 27.apríla so zapečatenou kapotou motora a veka palivovej nádrže. Test sa konal pod dohľadom IPMC (International Police Motor Corporation) po vopred dohodnutej trase, po verejných komunikáciách a primeranou rýchlosťou, pričom na niektorých úsekoch v Španielsku a Francúzsku dosahoval Plattner rýchlosť až 110 km/h.

Seat Ibiza

Keď Plattner dorazil do Frankfurtu, jeho Ibiza Ecomotive dosiahla najlepší svetový výkon v potrebe paliva vo svojej kategórií. Plattner mal však ešte v nádrži palivo a rozhodol sa pokračovať v jazde. Zastavil až v Göttingene, kde zástupca IPMC odpečatil a naplnil palivovú nádrž. Vošlo do nej 45,53 litrov nafty, čo predstavuje množstvo paliva, ktoré Ibiza spotrebovala.

Sériová Ibiza Ecomotive ako jeden z najekologickejších modelov španielskej automobilky má priemernú spotrebu paliva len 3,7 l/100 km a emisie CO2 predstavujú 98 g/km. Vďačí za to optimalizovanej aerodynamike, zníženiu hmotnosti a úpravám motora 1,4 TDI/80 k. Model Ibiza Ecomotive je v 5-dverovom vyhotovení a vo výbave jej nechýba napríklad klimatizácia.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.