Seat Ibiza: rekord - len 2,9 l na 100 km

Streda, 06 máj 2009

Z juhošpanielskeho mesta Martorell do nemeckého Göttingenu je 1562 kilometrov. Práve túto vzdialenosť absolvoval Rakúšan Gerhard Plattner, známy špecialista na testy úspornosti paliva a spotreboval na to s modelom SEAT Ibiza Ecomotive len 45,5 litra nafty, čo je priemerných 2,9 l/100 km.

Seat Ibiza

Ibiza Ecomotive 1,4 TDI s výkonom 80 koní patrí medzi najekologickejšie modely vo svojej triede. Až neuveriteľná efektívnosť tohto modelu sa preukázala pri diaľkovej jazde z Martorellu do Göttingenu. Na zdolanie 1562 km potrebovala Ibiza len jednu nádrž, čo predstavuje priemernú spotrebu len 2,9 litra nafty na 100 kilometrov. Podarilo sa to Rakúšanovi Gerhardovi Plattnerovi, ktorý sa zameriava na testy úspornosti paliva.

Plattner vyštartoval z Martorellu neďaleko Barcelony v pondelok 27.apríla so zapečatenou kapotou motora a veka palivovej nádrže. Test sa konal pod dohľadom IPMC (International Police Motor Corporation) po vopred dohodnutej trase, po verejných komunikáciách a primeranou rýchlosťou, pričom na niektorých úsekoch v Španielsku a Francúzsku dosahoval Plattner rýchlosť až 110 km/h.

Seat Ibiza

Keď Plattner dorazil do Frankfurtu, jeho Ibiza Ecomotive dosiahla najlepší svetový výkon v potrebe paliva vo svojej kategórií. Plattner mal však ešte v nádrži palivo a rozhodol sa pokračovať v jazde. Zastavil až v Göttingene, kde zástupca IPMC odpečatil a naplnil palivovú nádrž. Vošlo do nej 45,53 litrov nafty, čo predstavuje množstvo paliva, ktoré Ibiza spotrebovala.

Sériová Ibiza Ecomotive ako jeden z najekologickejších modelov španielskej automobilky má priemernú spotrebu paliva len 3,7 l/100 km a emisie CO2 predstavujú 98 g/km. Vďačí za to optimalizovanej aerodynamike, zníženiu hmotnosti a úpravám motora 1,4 TDI/80 k. Model Ibiza Ecomotive je v 5-dverovom vyhotovení a vo výbave jej nechýba napríklad klimatizácia.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.