Seat začína s výrobou modelu Tarraco

Piatok, 19 október 2018

Automobilka Seat spúšťa výrobu svojho prírastku do rodiny veľkých SUV, modelu Tarraco. Bude sa vyrábať v domovskom závode materského Volkswagenu vo Wolfsburgu.

Seat Tarraco -zaciatok vyroby
Historický okamih: z výrobnej linky vo Wolfsburgu zišiel nový Seat Tarraco 001

Seat výrobou sedemmiestneho SUV začína novú etapu vo svojej existencii. Veľké Tarraco vyvíjal síce Seat doma v Španielsku, vyrábať sa však bude v Nemecku. Vlajková loď Seatu bude tak schádzať z výrobnej linky vo Wolfsburgu spoločne s modelmi VW Tiguan a Touran. Modelom Tarraco skompletizuje Seat svoju rodinu SUV, ktorá už má modely Ateca a Arona.

Výrobou modelov viacerých značiek zvýši koncern vyťaženosť hlavného závodu Volkswagen. Výroba modelu Tarraco vo Wolfsburg je súčasťou Paktu pre budúcnosť, dohodnutého koncom roka 2016. Tento pakt zahŕňa dlhodobý harmonogram na zvýšenie ekonomickej efektivity a udržateľnosti výroby.

Model Tarraco bol kompletne navrhnutý a vyvinutý v Španielsku. Spolu s tímom v závode Wolfsburg bol potom pripravený do sériovej výroby, čo podľa Matthiasa Rabeho, člena predstavenstva Seatu pre výskum a vývoj, posilňuje zväzok medzi značkami Seat a Volkswagen.

Podľa Christiana Vollmera, člena predstavenstva Seate pre výrobu, nový Tarraco demonštruje spoluprácu medzi značkami koncernu Volkswagen zameranú na vytváranie synergie. Podľa neho nové SUV umožnilo Seatu vstúpiť do nového segmentu trhu, prispieva k zvýšeniu predaja, posilní imidž značky a zvýši schopnosť vytvárať zisk.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.