Sedadlá pre trucky budúcnosti

Štvrtok, 11 október 2018

Kabíny úžitkových automobily a kamióny sa v budúcnosti podľa konceptu Seatingtomorrow zmenia na luxusné pracoviská. Sedadlá budú počas jazdy masírovať vodičov tak, aby ich udržali bdelých a fit. Po zastavení vozidla sa dokážu zmeniť na mobilnú pracovňu alebo dokonca pretransformovať na pohodlnú pohovku.

1 Sedadlo Recaro
Sedadlá Recaro v koncepte spoločnosti Adient pre úžitkové a nákladné autá

Na hannoverskom veľtrhu IAA 2018 to demonštrovala značka Recaro, prémiová značka spoločnosti Adient, ktorá je svetovým lídrom vo vývoji a výrobe automobilových sedadiel.

Sedadlový koncept Seatingtomorrow umožňuje počas jazdy spustiť masážne programy a nastaviť ergonomické časti sedadla, napríklad pozdĺžne posúvať opierky na ruky. Keď vozidlo stojí a motor je vypnutý, je možné sedadlá prepnúť do relaxačného režimu, v ktorom sa sedadlo vodiča natočí smerom k pasažierovi o 45 stupňov, čím vznikne pohodlný pracovný priestor napríklad na prácu s laptopom.

Zadné operadlo spolujazdca sa dá tiež sklopiť dopredu tak, že vznikne vodorovná pracovná plocha. V odpočinkovom móde sa sedadlo vodiča otočí smerom k spolujazdcovi o ďalších 45 stupňov a sklopí dozadu. Zložené sedadlo pasažiera v takom prípade slúži ako podnožka a obe časti spolu vytvárajú komfortnú pohovku.

V režime pre jazdu sa jednotlivé časti sedadla, ktoré tvoria oporu pre chrbticu, dokážu nafukovať a stláčať a tým stimulujú svaly na tele vodiča. Tieto mikropohyby zabezpečujú ich lepšie prekrvovanie a vyživovanie a súčasne odľahčujú nápor na medzistavcové platničky. Vodič si môže vybrať medzi prednastavenými masážnymi cyklami – vlnovou alebo serpentínovou stimuláciou.

2 Recaro Demonstrator Cabin Night
Kabína úžitkového automobilu podľa konceptu Seetingtomorrow podľa Adientu

Sedadlový koncept dokáže monitorovať životné funkcie, merať tep a intenzitu pohybov. Tieto údaje bude možné využívať na vytváranie špecifických programov pre individuálneho vodiča. Sedadlový systém je možné ovládať s pomocou tabletu alebo prepojiť s ovládacími prvkami konkrétnej kabíny.

Sedenie, ktoré je zdravé a bezpečné, je kľúčovým parametrom značky Recaro. Kabínový koncept obsahuje viaceré digitálne ovládacie prvky a nástroje na prispôsobenie sedadiel podľa individuálnych preferencií vodiča. Zvyšujú jeho celkový komfort, udržiavajú bdelosť, zabezpečujú ergonomické držanie tela a sledovanie vitálnych funkcií.

Značka Recaro tiež vyvinula vlastný multifunkčný ovládací prvok, ktorý sa dá obsluhovať jednou rukou. Dá sa stláčať, otáčať a posúvať, vďaka čomu umožňuje upravovať nastavenie každej jednotlivej časti sedadla. Takéto riešenie sa bude dať osadiť do kabín väčšiny automobilových značiek.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.