Sedadlá pre trucky budúcnosti

Štvrtok, 11 október 2018

Kabíny úžitkových automobily a kamióny sa v budúcnosti podľa konceptu Seatingtomorrow zmenia na luxusné pracoviská. Sedadlá budú počas jazdy masírovať vodičov tak, aby ich udržali bdelých a fit. Po zastavení vozidla sa dokážu zmeniť na mobilnú pracovňu alebo dokonca pretransformovať na pohodlnú pohovku.

1 Sedadlo Recaro
Sedadlá Recaro v koncepte spoločnosti Adient pre úžitkové a nákladné autá

Na hannoverskom veľtrhu IAA 2018 to demonštrovala značka Recaro, prémiová značka spoločnosti Adient, ktorá je svetovým lídrom vo vývoji a výrobe automobilových sedadiel.

Sedadlový koncept Seatingtomorrow umožňuje počas jazdy spustiť masážne programy a nastaviť ergonomické časti sedadla, napríklad pozdĺžne posúvať opierky na ruky. Keď vozidlo stojí a motor je vypnutý, je možné sedadlá prepnúť do relaxačného režimu, v ktorom sa sedadlo vodiča natočí smerom k pasažierovi o 45 stupňov, čím vznikne pohodlný pracovný priestor napríklad na prácu s laptopom.

Zadné operadlo spolujazdca sa dá tiež sklopiť dopredu tak, že vznikne vodorovná pracovná plocha. V odpočinkovom móde sa sedadlo vodiča otočí smerom k spolujazdcovi o ďalších 45 stupňov a sklopí dozadu. Zložené sedadlo pasažiera v takom prípade slúži ako podnožka a obe časti spolu vytvárajú komfortnú pohovku.

V režime pre jazdu sa jednotlivé časti sedadla, ktoré tvoria oporu pre chrbticu, dokážu nafukovať a stláčať a tým stimulujú svaly na tele vodiča. Tieto mikropohyby zabezpečujú ich lepšie prekrvovanie a vyživovanie a súčasne odľahčujú nápor na medzistavcové platničky. Vodič si môže vybrať medzi prednastavenými masážnymi cyklami – vlnovou alebo serpentínovou stimuláciou.

2 Recaro Demonstrator Cabin Night
Kabína úžitkového automobilu podľa konceptu Seetingtomorrow podľa Adientu

Sedadlový koncept dokáže monitorovať životné funkcie, merať tep a intenzitu pohybov. Tieto údaje bude možné využívať na vytváranie špecifických programov pre individuálneho vodiča. Sedadlový systém je možné ovládať s pomocou tabletu alebo prepojiť s ovládacími prvkami konkrétnej kabíny.

Sedenie, ktoré je zdravé a bezpečné, je kľúčovým parametrom značky Recaro. Kabínový koncept obsahuje viaceré digitálne ovládacie prvky a nástroje na prispôsobenie sedadiel podľa individuálnych preferencií vodiča. Zvyšujú jeho celkový komfort, udržiavajú bdelosť, zabezpečujú ergonomické držanie tela a sledovanie vitálnych funkcií.

Značka Recaro tiež vyvinula vlastný multifunkčný ovládací prvok, ktorý sa dá obsluhovať jednou rukou. Dá sa stláčať, otáčať a posúvať, vďaka čomu umožňuje upravovať nastavenie každej jednotlivej časti sedadla. Takéto riešenie sa bude dať osadiť do kabín väčšiny automobilových značiek.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.