Shell posadil mladého Gondu do Ferrari

Piatok, 28 jún 2013

Nádejný formulový jazdec Richard Gonda a spoločnosť Shell predstavili v Bratislave monopost Ferrari. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby išlo o bežný model stajne Scuderia, tento je však celý zo skladačiek Lego, presne takých, aké rodičia kupujú v bežných obchodoch s hračkami pre svoje deti.

Richard Gonda
Nádejný formulový jazdec Richard Gonda prezentoval formulu Ferrari v Bratislave

Že tento monopost vyzerá presne tak ako skutočný, do ktorého sadajú jazdci Ferrari v pretekoch seriálu F1, o tom sa môžete presvedčiť z našich obrázkov, ale aj do nedele 30. júna pri bratislavskom Auparku zo strany Sadu Janka Kráľa, alebo v nasledujúcich dňoch aj v Košiciach či v Aquaparku Tatralandia v Liptovskom Mikuláši.

Naša radosť z toho, že v monoposte Ferrari sedí slovenský jazdec, by bola väčšia v prípade, ak by išlo o model, ktorý brázdi okruhy seriálu formuly 1 a bojuje o body do majstrovstiev sveta najrýchlejších formulových áut. Čo však nie je teraz, môže byť o pár rokov. Aj vtedy, keď to nebude práve Ferrari, ale napríklad McLaren, Williams či iná formula. Richard by tak vymenil formulu F3 kategórie Open, s ktorou jazdí seriál formuly 3 a po štyroch pretekoch je na čele priebežného poradia s náskokom dvanástich bodov.

Práve tohto osemnásťročného nádejného formulového jazdca si spoločnosť Shell vybrala na prezentáciu unikátneho Ferrari postaveného z komponentov Lega, ktorý postavilo šesť českých nadšencov pod taktovkou Shellu, technického partnera Ferrari, v priebehu desiatich dní. Ak reálne formulové Ferrari pozostáva približne z 80 tisíc dielov, monopost postavený z Lega ich má neuveriteľných 215 tisíc! Všetko okrem šasi a kolies je produktom Lego výrobcu z Nórska.

Klobúk dolu pred monopostom, ktorý je na nerozoznanie od skutočného! A nadšencami, ktorí ho postavili!

Richard Gonda Richard Gonda Richard Gonda Shell - Ferrari Shell - Ferrari Shell - Ferrari
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.