Shell posadil mladého Gondu do Ferrari

Piatok, 28 jún 2013

Nádejný formulový jazdec Richard Gonda a spoločnosť Shell predstavili v Bratislave monopost Ferrari. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby išlo o bežný model stajne Scuderia, tento je však celý zo skladačiek Lego, presne takých, aké rodičia kupujú v bežných obchodoch s hračkami pre svoje deti.

Richard Gonda
Nádejný formulový jazdec Richard Gonda prezentoval formulu Ferrari v Bratislave

Že tento monopost vyzerá presne tak ako skutočný, do ktorého sadajú jazdci Ferrari v pretekoch seriálu F1, o tom sa môžete presvedčiť z našich obrázkov, ale aj do nedele 30. júna pri bratislavskom Auparku zo strany Sadu Janka Kráľa, alebo v nasledujúcich dňoch aj v Košiciach či v Aquaparku Tatralandia v Liptovskom Mikuláši.

Naša radosť z toho, že v monoposte Ferrari sedí slovenský jazdec, by bola väčšia v prípade, ak by išlo o model, ktorý brázdi okruhy seriálu formuly 1 a bojuje o body do majstrovstiev sveta najrýchlejších formulových áut. Čo však nie je teraz, môže byť o pár rokov. Aj vtedy, keď to nebude práve Ferrari, ale napríklad McLaren, Williams či iná formula. Richard by tak vymenil formulu F3 kategórie Open, s ktorou jazdí seriál formuly 3 a po štyroch pretekoch je na čele priebežného poradia s náskokom dvanástich bodov.

Práve tohto osemnásťročného nádejného formulového jazdca si spoločnosť Shell vybrala na prezentáciu unikátneho Ferrari postaveného z komponentov Lega, ktorý postavilo šesť českých nadšencov pod taktovkou Shellu, technického partnera Ferrari, v priebehu desiatich dní. Ak reálne formulové Ferrari pozostáva približne z 80 tisíc dielov, monopost postavený z Lega ich má neuveriteľných 215 tisíc! Všetko okrem šasi a kolies je produktom Lego výrobcu z Nórska.

Klobúk dolu pred monopostom, ktorý je na nerozoznanie od skutočného! A nadšencami, ktorí ho postavili!

Richard Gonda Richard Gonda Richard Gonda Shell - Ferrari Shell - Ferrari Shell - Ferrari
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.