Shell testoval slovenských vodičov

Piatok, 06 máj 2011

Slovenskí vodiči sú k svojim automobilom zodpovední. Vyplynulo to z nezávislého prieskumu agentúry GfK pre spoločnosť Shell Slovakia, ktorý sa uskutočnil v apríli na reprezentatívnej vzorke aktívnych vodičov z celého Slovenska.

Shell prieskum
Až 62 % opýtaných motoristov je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie prémiové palivo

Výsledky prieskumu preukázali, že až 56 % aktívnych vodičov kladie dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o automobil, používa značkové náhradné diely, kvalitné palivo a stará sa o dobrý technický stav vozidla i jeho vzhľad. Polovica aktívne jazdiacich ľudí pozná rozdiel medzi bežným a prémiovým palivom a až 62 % opýtaných je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie palivo.

Z nezávislého prieskumu GfK tiež vyplynulo, že až 85 % vodičov jazdí každý alebo takmer každý deň, pričom ďalších 12 % jazdí minimálne 2 až 3 krát za týždeň. Nadpolovičná väčšina, celkovo až 56 % opýtaných, sa považuje za starostlivých vodičov. Takých, čo kladú dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o svoje vozidlo, používajú značkové náhradné diely, kvalitné palivo a starajú sa o dobrý vzhľad a technický stav vozidla. Pravidelne podstupujú s vozidlom technické prehliadky. V danom segmente sú vo väčšej miere zastúpení najmä starší ľudia, ženy, majitelia novších áut, pre ktorých je jazdenie zároveň aj záľubou.

V prieskume až 93,5 % vodičov uviedlo, že pozná svoju priemernú spotrebu paliva a 75 % z nich realizuje kroky na jej zníženie. Patria medzi ne plynulá jazda a predvídanie vývoja dopravnej situácie, či vyhýbanie sa vysokým otáčkam a prudkej akcelerácii. Takmer všetci vodiči sú ochotní zmeniť štýl svojej jazdy i tankovať špeciálne palivo za účelom zníženia spotreby. Viac ako polovica vodičov deklaruje, že vie rozoznať bežné palivo od prémiového. Ako dôvod pre jeho tankovanie uvádzajú vyšší výkon motora a ochranu pred usadeninami v motore. Dve tretiny všetkých vodičov sú ochotní zaplatiť za kvalitnejšie palivo viac.

"Z nezávislého prieskumu nám vyplynulo", - uviedol Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku, "že slovenskí automobilisti majú záujem o kvalitné prémiové palivá a poznajú ich hlavné benefity. Väčšina slovenských vodičov vie, že motor je najdôležitejšou časťou každého automobilu a preto považuje kvalitné palivá za podstatné pre jeho dlhšiu životnosť. Pre týchto vodičov má Shell riešenie, ktorým sú prémiové palivá Shell V-Power, ktoré aktívne čistia váš motor, chránia jeho najdôležitejšie časti a zároveň vylepšujú jeho výkon."

Shell prieskum
Prémiové palivá Shell V-Power čistia a chránia motor a zároveň vylepšujú jeho výkon

O svoj automobil sa stará a údržbu realizuje včas až 94,5 % slovenských vodičov. Podstatnej väčšine tak záleží na dobrom technickom stave vozidla bez ohľadu na vek, skúsenosti, počet najazdených kilometrov či vek automobilu. V prípade poruchy či údržby automobilu sa približne 60 % spolieha na odbornú pomoc profesionálnych servisov.

Nezávislý prieskum vypracovala spoločnosť GfK exkluzívne pre Shell Slovakia na reprezentatívnej vzorke 800 aktívnych šoférov, ktorí najazdia ročne aspoň 7500 kilometrov a jazdia častejšie ako raz za mesiac.

Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum
Autor: red-shell
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.