Shell testoval slovenských vodičov

Piatok, 06 máj 2011

Slovenskí vodiči sú k svojim automobilom zodpovední. Vyplynulo to z nezávislého prieskumu agentúry GfK pre spoločnosť Shell Slovakia, ktorý sa uskutočnil v apríli na reprezentatívnej vzorke aktívnych vodičov z celého Slovenska.

Shell prieskum
Až 62 % opýtaných motoristov je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie prémiové palivo

Výsledky prieskumu preukázali, že až 56 % aktívnych vodičov kladie dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o automobil, používa značkové náhradné diely, kvalitné palivo a stará sa o dobrý technický stav vozidla i jeho vzhľad. Polovica aktívne jazdiacich ľudí pozná rozdiel medzi bežným a prémiovým palivom a až 62 % opýtaných je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie palivo.

Z nezávislého prieskumu GfK tiež vyplynulo, že až 85 % vodičov jazdí každý alebo takmer každý deň, pričom ďalších 12 % jazdí minimálne 2 až 3 krát za týždeň. Nadpolovičná väčšina, celkovo až 56 % opýtaných, sa považuje za starostlivých vodičov. Takých, čo kladú dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o svoje vozidlo, používajú značkové náhradné diely, kvalitné palivo a starajú sa o dobrý vzhľad a technický stav vozidla. Pravidelne podstupujú s vozidlom technické prehliadky. V danom segmente sú vo väčšej miere zastúpení najmä starší ľudia, ženy, majitelia novších áut, pre ktorých je jazdenie zároveň aj záľubou.

V prieskume až 93,5 % vodičov uviedlo, že pozná svoju priemernú spotrebu paliva a 75 % z nich realizuje kroky na jej zníženie. Patria medzi ne plynulá jazda a predvídanie vývoja dopravnej situácie, či vyhýbanie sa vysokým otáčkam a prudkej akcelerácii. Takmer všetci vodiči sú ochotní zmeniť štýl svojej jazdy i tankovať špeciálne palivo za účelom zníženia spotreby. Viac ako polovica vodičov deklaruje, že vie rozoznať bežné palivo od prémiového. Ako dôvod pre jeho tankovanie uvádzajú vyšší výkon motora a ochranu pred usadeninami v motore. Dve tretiny všetkých vodičov sú ochotní zaplatiť za kvalitnejšie palivo viac.

"Z nezávislého prieskumu nám vyplynulo", - uviedol Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku, "že slovenskí automobilisti majú záujem o kvalitné prémiové palivá a poznajú ich hlavné benefity. Väčšina slovenských vodičov vie, že motor je najdôležitejšou časťou každého automobilu a preto považuje kvalitné palivá za podstatné pre jeho dlhšiu životnosť. Pre týchto vodičov má Shell riešenie, ktorým sú prémiové palivá Shell V-Power, ktoré aktívne čistia váš motor, chránia jeho najdôležitejšie časti a zároveň vylepšujú jeho výkon."

Shell prieskum
Prémiové palivá Shell V-Power čistia a chránia motor a zároveň vylepšujú jeho výkon

O svoj automobil sa stará a údržbu realizuje včas až 94,5 % slovenských vodičov. Podstatnej väčšine tak záleží na dobrom technickom stave vozidla bez ohľadu na vek, skúsenosti, počet najazdených kilometrov či vek automobilu. V prípade poruchy či údržby automobilu sa približne 60 % spolieha na odbornú pomoc profesionálnych servisov.

Nezávislý prieskum vypracovala spoločnosť GfK exkluzívne pre Shell Slovakia na reprezentatívnej vzorke 800 aktívnych šoférov, ktorí najazdia ročne aspoň 7500 kilometrov a jazdia častejšie ako raz za mesiac.

Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum
Autor: red-shell
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."