Škoda: 20 rokov s koncernom Volkswagen

Piatok, 15 apríl 2011

Presne pred 20 rokmi sa česká automobilka Škoda a nemecký koncern Volkswagen dohodli na rozsiahlej spolupráci. Dňa 16. apríla roku 1991 začala svoju činnosť spoločnosť Škoda automobilová a.s. ako samostatná značka koncernu Volkswagen. Začala sa mimoriadne úspešná éra v dlhej histórii podniku, ktorú si automobilka 15. apríla pripomína slávnostným podujatím.

Winfried Vahland
Predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Winfried Vahland

Rozhodnutie spojiť českú automobilku Škoda s nemeckým koncernom Volkswagen pravdepodobne nebolo ľahké. Ale stalo a Škoda zostala za vodou. Spojenie s koncernom VW znamenalo pre automobilku z Mladej Boleslavi aj prístup k nových technológiám, modernejšej výrobe a dokonalejším autám pri nižších vlastných nákladoch na vývoj nových modelov.

Účastníkmi oficiálneho slávnostného aktu v hlavnom závode spoločnosti Škoda v Mladej Boleslavi budú okrem iných aj prezident ČR Václav Klaus a bývalý nemecký minister zahraničných vecí Hans-Dietrich Genscher. Na strane hostiteľov budú prítomní predseda dozornej rady spoločnosti Škoda predseda predstavenstva koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Winfried Vahland.

"Spojenie bolo rozhodujúcim strategickým krokom, vedúcim k úspechu a renesancii značky Škoda v uplynulých 20 rokoch," zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti Škoda W. Vahland. "Od roku 1991 Škoda ako súčasť koncernu Volkswagen zvýšila svoje predaje približne na štvornásobok a svoju medzinárodnú prítomnosť rozšírila na viac ako sto trhov. Z výrobcu jedného produktu sa stala automobilka so širokou paletou modelov."

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.