Škoda Kodiaq: Po tuningu má 260 koní a 401 Nm

Piatok, 26 január 2018

Švédska tuningová spoločnosť vyvinula optimalizační softvér riadiacej jednotky motora Škody Kodiaq 2,0 TSI . Prináša zvýšenie maximálneho výkonu na 260 koní a krútiaceho momentu na 401Nm.

1 Skoda Kodiaq
So Škodou Kodiaq si potykala švédska tuningová spoločnosť a zvýšila mu výkon na 260 koní a najvyšší krútiaci moment na 401 Nm

Tentoraz sa švédska tuningová spoločnosť BSR zamerala na úpravu motora Škoda Kodiaq, konkrétne na preplňovaný dvojliter 2,0 TSI. Nový optimalizační softvér riadiacej jednotky motoru Škoda Kodiaq zvýšil maximálny výkon z pôvodných 180 koní na hodnotu 260 koní a najvyšší krútiaci moment narástol z 330 Nm na 401 Nm.

Veľmi zaujímavý je priebeh oboch výkonových kriviek, kde v najčastejšie využívanom nižšom a strednom spektre otáčok je vidieť priepastný rozdiel medzi originálnym a BSR nastavením. Súčasťou základnej ceny tohto produktu je záruka tuningovej spoločnosti tak na pohonné ústrojenstvo ako aj na tuningovú úpravu.

2 graf
Graf znázorňuje tenšími čiarami pôvodné hodnoty výkonu a krútiaceho momentu modelu Kodiak a hrubšími čiarami hodnoty po úprave

Spoločnosť BSR má vo svojom portfóliu riešenie aj pre naftové agregáty 2,0 TDI SUV Škoda Kodiaq. Najsilnejšia verzia Kodiaku s týmto motorom po BSR úprave ponúka výkon 224 koní.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.