Škoda Kodiaq RS: Rekord na Severnej slučke Nürburgringu

Sobota, 16 jún 2018

Ak automobilka chce konkurencii ukázať aký je jej top model superrýchly, zájde s ním na Nürburgring na tzv. Severnú slučku, ktorej sa hovorí aj Zelené peklo, posadí do kokpitu skúseného a veľmi rýchleho jazdca a pokúsi sa zajazdiť rekordný čas danej kategórie auta.

Skoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS na Zelenej slučke Nürburgringu pri vydarenom pokuse o rekord

Prvý pokus tohto druhu urobila česká škodovka s pripravovaným Kodiaqom RS, ktorý zažije svoju premiéru na jeseň tohto roku v Paríži . Automobilka karosériu kodiaqa zamaskovala a za volant posadila slávnu automobilovú pretekárku Sabine Schmitzovú.

Do Kodiaqa pri pokuse o rekord zabudovala automobilka dvojlitrový naftový štvorvalec s biturbom 2,0 BiTDI. Za volant si sadla skúsená pretekárka Sabine Schmitzová, prezývaná kráľovnou Ringu, teda Nürburgringu, okruhu, kde sa pokus o rekord konal. To všetko sa udialo ešte pred uvedením športového SUV Kodiaq RS. Známa jazdkyňa sa mala pokúsiť zajazdiť so sedemmiestnym SUV na trati Severnej slučky traťový rekord.

Superšporty s výkonmi rádovo trikrát a viac vyššími, držia rekord na Severnej slučke časom pod sedem minút. Na slávnu pretekárku Sabine, ktorá ako prvá a jediná žena vyhrala 24hodinové preteky na Nürburgringu, čakal takmer 21 kilometrov dlhý okruh so 73 zákrutami a približne tristo metrovým prevýšením. Jej malou výhodou bolo, že trať dokonale pozná.

Zažiť túto jazdu na sedadle spolujazdca si nenechal ujsť vedúci produktového radu Compact v Škoda Auto František Drábek. Osobne sa chcel presvedčiť o rýchlosti Kodiaqa a kvalitách športového SUV, na vývoji ktorého sa sám podieľal.

Sabine Schmitzová zajazdila so športovo zameraným SUV Škoda Kodiaq RS čas 9 minút, 29 sekúnd a 84 stotín sekundy. Na superšporty s výkonmi päťsto a viac konských síl sa tento čas vidí ako pomalý, čas Kodiaqa RS je však najrýchlejší aký dosiahlo sedemmiestne SUV a tak Kodiaq RS má pre automobilku Škodu Auto rekord zo Zeleného pekla Nürburgringu.

Škoda Kodiaq RS sa verejnosti po prvý raz predstaví v októbri tohto roku na autosalóne v Paríži, kde bude mať svetovú premiéru.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.