Škoda Kodiaq RS: Rekord na Severnej slučke Nürburgringu

Sobota, 16 jún 2018

Ak automobilka chce konkurencii ukázať aký je jej top model superrýchly, zájde s ním na Nürburgring na tzv. Severnú slučku, ktorej sa hovorí aj Zelené peklo, posadí do kokpitu skúseného a veľmi rýchleho jazdca a pokúsi sa zajazdiť rekordný čas danej kategórie auta.

Skoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS na Zelenej slučke Nürburgringu pri vydarenom pokuse o rekord

Prvý pokus tohto druhu urobila česká škodovka s pripravovaným Kodiaqom RS, ktorý zažije svoju premiéru na jeseň tohto roku v Paríži . Automobilka karosériu kodiaqa zamaskovala a za volant posadila slávnu automobilovú pretekárku Sabine Schmitzovú.

Do Kodiaqa pri pokuse o rekord zabudovala automobilka dvojlitrový naftový štvorvalec s biturbom 2,0 BiTDI. Za volant si sadla skúsená pretekárka Sabine Schmitzová, prezývaná kráľovnou Ringu, teda Nürburgringu, okruhu, kde sa pokus o rekord konal. To všetko sa udialo ešte pred uvedením športového SUV Kodiaq RS. Známa jazdkyňa sa mala pokúsiť zajazdiť so sedemmiestnym SUV na trati Severnej slučky traťový rekord.

Superšporty s výkonmi rádovo trikrát a viac vyššími, držia rekord na Severnej slučke časom pod sedem minút. Na slávnu pretekárku Sabine, ktorá ako prvá a jediná žena vyhrala 24hodinové preteky na Nürburgringu, čakal takmer 21 kilometrov dlhý okruh so 73 zákrutami a približne tristo metrovým prevýšením. Jej malou výhodou bolo, že trať dokonale pozná.

Zažiť túto jazdu na sedadle spolujazdca si nenechal ujsť vedúci produktového radu Compact v Škoda Auto František Drábek. Osobne sa chcel presvedčiť o rýchlosti Kodiaqa a kvalitách športového SUV, na vývoji ktorého sa sám podieľal.

Sabine Schmitzová zajazdila so športovo zameraným SUV Škoda Kodiaq RS čas 9 minút, 29 sekúnd a 84 stotín sekundy. Na superšporty s výkonmi päťsto a viac konských síl sa tento čas vidí ako pomalý, čas Kodiaqa RS je však najrýchlejší aký dosiahlo sedemmiestne SUV a tak Kodiaq RS má pre automobilku Škodu Auto rekord zo Zeleného pekla Nürburgringu.

Škoda Kodiaq RS sa verejnosti po prvý raz predstaví v októbri tohto roku na autosalóne v Paríži, kde bude mať svetovú premiéru.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.