Škoda Motorsport má novú strechu nad hlavou

Štvrtok, 29 november 2018

Rok 2018 bol pre divíziu Škoda Motorsport najúspešnejší v histórii. Jej posádky sa presadili na Slovensku i vo svete veľkých svetových rallye, keď slovenská posádka Koči/Mozner získala titul absolútni majstri Slovenska a továrenská Kopecký/Dresler titul majstrov sveta WRC2.

Motorsport WRC
Posádka Kopecký/Dresler – majstri sveta 2018 v rallye v kategórii WRC2

Zlepšiť podmienky pre motoristický šport pre najbližšie roky môže nové sídlo postavené na okraji Mladej Boleslavi, v tesnej blízkosti továrne Škoda Auto. Divízia Škoda Motorsport má tak pre rozvíjanie športu nové sídlo i nové podmienky.

Budovu Motorsportu navrhli na mieru. Poskytuje priestor pre výskumné a vývojové centrum, výrobu, dielňu, sklady, prípravu prototypov, logistiku, kancelárie i showroom. Všetky oddelenia Motorsportu budú teraz pod jednou strechou.

Kancelárske priestory nového centra majú plochu 1859 m2. Ďalších 3844 m2sú určené pre dielne a skladové priestory. Celkovo nové centrum zaberá plochu s rozlohou až 16 400 m2.

Škoda Motorsport môže teraz ešte lepšie vychádzať v ústrety zákazníkom, ale aj potrebám továrenského tímu. Divízia Motorsport verí, že sa aj v budúcnosti bude môcť chváliť úspechmi ako tento rok, ktorý bol pre značku i Motorsport tým najúspešnejším v histórii.

Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport: "Naše nové ústredie jasne demonštruje význam, ktorý má pre automobilku Škoda súťažné oddelenie. Pomôže nám zlepšiť služby našim zákazníkom a pokračovať v úspešnom ťažení tímu Škoda Motorsport!"

Oddelenie Motorsportu sa môže chváliť okrem iného tým, že slovenský tím Škoda Auto Koči/Mozner získal titul absolútneho majstra Slovenska v automobilových súťažiach, a posádka Kopecký/Dresler získala titul majstra sveta v kategórii WRC2.

Christian Strube, člen predstavenstva Škoda Auto: "S novým sídlom sme pripravení na budúcnosť. Umožní nám vyvíjať a stavať automobily efektívnejšie a poskytovať lepšie služby. Minulý rok sme dodali zákazníkom na celom svete viac ako 200 súťažných áut Fabia R5, doteraz takmer 250. Nové centrum nám umožní nadviazať na úspechy nášho pretekárskeho oddelenia aj v budúcnosti."

Autor: J. Goldberge
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.