Škoda Motorsport má novú strechu nad hlavou

Štvrtok, 29 november 2018

Rok 2018 bol pre divíziu Škoda Motorsport najúspešnejší v histórii. Jej posádky sa presadili na Slovensku i vo svete veľkých svetových rallye, keď slovenská posádka Koči/Mozner získala titul absolútni majstri Slovenska a továrenská Kopecký/Dresler titul majstrov sveta WRC2.

Motorsport WRC
Posádka Kopecký/Dresler – majstri sveta 2018 v rallye v kategórii WRC2

Zlepšiť podmienky pre motoristický šport pre najbližšie roky môže nové sídlo postavené na okraji Mladej Boleslavi, v tesnej blízkosti továrne Škoda Auto. Divízia Škoda Motorsport má tak pre rozvíjanie športu nové sídlo i nové podmienky.

Budovu Motorsportu navrhli na mieru. Poskytuje priestor pre výskumné a vývojové centrum, výrobu, dielňu, sklady, prípravu prototypov, logistiku, kancelárie i showroom. Všetky oddelenia Motorsportu budú teraz pod jednou strechou.

Kancelárske priestory nového centra majú plochu 1859 m2. Ďalších 3844 m2sú určené pre dielne a skladové priestory. Celkovo nové centrum zaberá plochu s rozlohou až 16 400 m2.

Škoda Motorsport môže teraz ešte lepšie vychádzať v ústrety zákazníkom, ale aj potrebám továrenského tímu. Divízia Motorsport verí, že sa aj v budúcnosti bude môcť chváliť úspechmi ako tento rok, ktorý bol pre značku i Motorsport tým najúspešnejším v histórii.

Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport: "Naše nové ústredie jasne demonštruje význam, ktorý má pre automobilku Škoda súťažné oddelenie. Pomôže nám zlepšiť služby našim zákazníkom a pokračovať v úspešnom ťažení tímu Škoda Motorsport!"

Oddelenie Motorsportu sa môže chváliť okrem iného tým, že slovenský tím Škoda Auto Koči/Mozner získal titul absolútneho majstra Slovenska v automobilových súťažiach, a posádka Kopecký/Dresler získala titul majstra sveta v kategórii WRC2.

Christian Strube, člen predstavenstva Škoda Auto: "S novým sídlom sme pripravení na budúcnosť. Umožní nám vyvíjať a stavať automobily efektívnejšie a poskytovať lepšie služby. Minulý rok sme dodali zákazníkom na celom svete viac ako 200 súťažných áut Fabia R5, doteraz takmer 250. Nové centrum nám umožní nadviazať na úspechy nášho pretekárskeho oddelenia aj v budúcnosti."

Autor: J. Goldberge
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.