Škoda: N1 bez mreže

Sobota, 06 jún 2009

Škoda je prvou značkou, ktorá na slovenskom trhu ponúka modely v kategórii N1 s možnosťou uplatnenia odpočtu dane z pridanej hodnoty (DPH) bez deliacej mreže. Ide o všetky modely Škoda, teda aj tie, pri ktorých v minulosti nebolo možné uplatniť odpočet DPH.

Škoda: N1 bez mreže

Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácii SR uznalo typové schválenie ES* podľa 2007/46/ES pre modely Škoda Superb, Roomster, Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Tour, Octavia Tour Combi. V praxi to znamená, že tieto automobily kategórie N1, ktoré majú na Slovensku uznané typové schválenie ES, sa môžu predávať bez deliacej mreže. Mreža nebude zapísaná v technickom preukaze a vozidlo bude vybavené príslušným typovým štítkom. Zákazník si môže pri kúpe takéhoto auta zároveň uplatniť odpočet DPH.

Škoda ako prvá značka na slovenskom trhu ponúka zákazníkom celú paletu svojich modelov pre ich podnikanie bez kompromisov. Odstránenie deliacej mreže umožňuje zákazníkom využiť tento priestor naplno. Nová európska legislatíva tak dovoľuje ponúknuť firemným zákazníkom, podnikateľom a živnostníkom automobily so zachovaním pôvodnej úžitkovej hodnoty aj pri odpočte DPH.

Deliaca mreža

Vďaka novým pravidlám si budú môcť zákazníci po prvýkrát uplatniť odpočet DPH aj pri kúpe nových modelov Škoda Octavia a Škoda Octavia Tour vo verzii sedan. Nové pravidlá sa týkajú len nových modelov. Staršie modely, ktoré sú už schválené ako N1 v rámci národnej legislatívy a sú vybavené mrežou, ju budú musieť mať namontovanú aj po vstúpení novej smernice do platnosti tak, ako to majú uvedené v Osvedčení o evidencii vozidla.

V tabuľke sú uvedené ceny základných modelov Škoda, u ktorých je možné uplatniť si odpočet DPH*

Fabia Classic 1,2 HTP 44 kW (60 k) **7 705,00 €
Fabia Combi Classic 1,2 HTP 44 kW (60 k) **8 335,00 €
Roomster 1,2 12V HTP 51 kW (70 k) **9 242,00 €
Octavia TOUR sedan 1,6 MPI 75 kW (102 k) **10 906,00 €
Octavia TOUR Combi 1,6 MPI 75 kW (102 k) **11 831,00 €
Octavia sedan 1,4 MPI 59 kW (80 k) **11 511,00 €
Octavia Combi 1,6 MPI 75 kW (102 k) **13 890,00 €
Superb 1,4 TSI 92 kW (125 k) **18 797,00 €

* ES európske schválenie, ktoré nahrádza systém národného typového schvaľovania vozidiel jednotlivými členskými štátmi

** Ceny bez DPH

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.