Škoda: N1 bez mreže

Sobota, 06 jún 2009

Škoda je prvou značkou, ktorá na slovenskom trhu ponúka modely v kategórii N1 s možnosťou uplatnenia odpočtu dane z pridanej hodnoty (DPH) bez deliacej mreže. Ide o všetky modely Škoda, teda aj tie, pri ktorých v minulosti nebolo možné uplatniť odpočet DPH.

Škoda: N1 bez mreže

Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácii SR uznalo typové schválenie ES* podľa 2007/46/ES pre modely Škoda Superb, Roomster, Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Tour, Octavia Tour Combi. V praxi to znamená, že tieto automobily kategórie N1, ktoré majú na Slovensku uznané typové schválenie ES, sa môžu predávať bez deliacej mreže. Mreža nebude zapísaná v technickom preukaze a vozidlo bude vybavené príslušným typovým štítkom. Zákazník si môže pri kúpe takéhoto auta zároveň uplatniť odpočet DPH.

Škoda ako prvá značka na slovenskom trhu ponúka zákazníkom celú paletu svojich modelov pre ich podnikanie bez kompromisov. Odstránenie deliacej mreže umožňuje zákazníkom využiť tento priestor naplno. Nová európska legislatíva tak dovoľuje ponúknuť firemným zákazníkom, podnikateľom a živnostníkom automobily so zachovaním pôvodnej úžitkovej hodnoty aj pri odpočte DPH.

Deliaca mreža

Vďaka novým pravidlám si budú môcť zákazníci po prvýkrát uplatniť odpočet DPH aj pri kúpe nových modelov Škoda Octavia a Škoda Octavia Tour vo verzii sedan. Nové pravidlá sa týkajú len nových modelov. Staršie modely, ktoré sú už schválené ako N1 v rámci národnej legislatívy a sú vybavené mrežou, ju budú musieť mať namontovanú aj po vstúpení novej smernice do platnosti tak, ako to majú uvedené v Osvedčení o evidencii vozidla.

V tabuľke sú uvedené ceny základných modelov Škoda, u ktorých je možné uplatniť si odpočet DPH*

Fabia Classic 1,2 HTP 44 kW (60 k) **7 705,00 €
Fabia Combi Classic 1,2 HTP 44 kW (60 k) **8 335,00 €
Roomster 1,2 12V HTP 51 kW (70 k) **9 242,00 €
Octavia TOUR sedan 1,6 MPI 75 kW (102 k) **10 906,00 €
Octavia TOUR Combi 1,6 MPI 75 kW (102 k) **11 831,00 €
Octavia sedan 1,4 MPI 59 kW (80 k) **11 511,00 €
Octavia Combi 1,6 MPI 75 kW (102 k) **13 890,00 €
Superb 1,4 TSI 92 kW (125 k) **18 797,00 €

* ES európske schválenie, ktoré nahrádza systém národného typového schvaľovania vozidiel jednotlivými členskými štátmi

** Ceny bez DPH

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.