Škoda: návrat na svetové trate

Pondelok, 22 december 2008

Továrenský tím Škoda sa vracia do majstrovstiev sveta rallye. Oficiálna premiéra súťažného špeciálu Škoda Fabia Super 2000 sa odohrá na januárovej Rallye Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge).

Škoda Fabia Super 2000

Vo farbách továrenského tímu Škoda Motorsport sa predstaví Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým a fínska posádka Juho Hänninen s Mikkom Markkulom. Stalo sa tak po tom, čo Škoda Auto úspešne dokončila proces homologizácie vozidla a od medzinárodnej automobilovej federácie FIA dostala oficiálne potvrdenie, ktoré povoľuje štart Fabia Super 2000 na súťažiach organizovaných FIA.

Škoda tak nadviaže na viac ako storočnú tradíciu motoristického športu značky s okrídleným šípom. Automobilka bude nasadzovať svoje dve posádky na vybraných súťažiach, najmä v seriáli IRC. Prichádza dobre pripravená a s konkurencieschopným automobilom. Na tomto poli chce spolupracovať so svojimi importérmi a hľadať možnosti využitia súťažného špeciálu na jednotlivých národných úrovniach. Chce tiež úspešne naštartovať predaj súťažného automobilu záujemcom z radov súkromných jazdcov a tímov. Popritom bude ďalej prebiehať vývoj a testovanie Fabie Super 2000.

Škoda Fabia Super 2000

Šéfom tímu Škoda Motorsport je Michal Hrabánek. Obaja vybraní jazdci, Jan Kopecký i Juho Hänninen, sú podľa neho napriek svojmu mladému veku na veľmi dobrej jazdeckej úrovni a disponujú aj dostatkom skúseností. Obaja majú dôveru vedenia a Škoda Motosport verí, že aj vďaka novému súťažnému špeciálu ich výkonnosť bude ďalej rásť a že spolu budú úspešne reprezentovať značku Škoda v automobilových súťažiach.

Základné parametre špeciálu Škoda Fabia Super 2000

Motor zážihový atmosférický štvorvalec, 16 ventilov, hliníkový blok a hlava valcov
Zdvihový objem 1998 cm³
Výkon 265 koní
Krútiaci moment 245 Nm
Prevodovka 6stupňová sekvenčná X-trac s troma mechanickými diferenciálmi
Spojka AP Racing, priemer 184 mm
Elektronika Magneti Marelli
Dĺžka/šírka 3992/1798 mm
Rázvor 2486 mm
Hmotnosť 1200kg
Pohon 4x4
Zavesenie McPherson – vpredu aj vzadu
Tlmiče Reiger Racing systém
Brzdy Brembo, kotúče s priemerpm 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpredu aj vzadu
Kolesá disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina)

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.