Škoda: návrat na svetové trate

Pondelok, 22 december 2008

Továrenský tím Škoda sa vracia do majstrovstiev sveta rallye. Oficiálna premiéra súťažného špeciálu Škoda Fabia Super 2000 sa odohrá na januárovej Rallye Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge).

Škoda Fabia Super 2000

Vo farbách továrenského tímu Škoda Motorsport sa predstaví Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým a fínska posádka Juho Hänninen s Mikkom Markkulom. Stalo sa tak po tom, čo Škoda Auto úspešne dokončila proces homologizácie vozidla a od medzinárodnej automobilovej federácie FIA dostala oficiálne potvrdenie, ktoré povoľuje štart Fabia Super 2000 na súťažiach organizovaných FIA.

Škoda tak nadviaže na viac ako storočnú tradíciu motoristického športu značky s okrídleným šípom. Automobilka bude nasadzovať svoje dve posádky na vybraných súťažiach, najmä v seriáli IRC. Prichádza dobre pripravená a s konkurencieschopným automobilom. Na tomto poli chce spolupracovať so svojimi importérmi a hľadať možnosti využitia súťažného špeciálu na jednotlivých národných úrovniach. Chce tiež úspešne naštartovať predaj súťažného automobilu záujemcom z radov súkromných jazdcov a tímov. Popritom bude ďalej prebiehať vývoj a testovanie Fabie Super 2000.

Škoda Fabia Super 2000

Šéfom tímu Škoda Motorsport je Michal Hrabánek. Obaja vybraní jazdci, Jan Kopecký i Juho Hänninen, sú podľa neho napriek svojmu mladému veku na veľmi dobrej jazdeckej úrovni a disponujú aj dostatkom skúseností. Obaja majú dôveru vedenia a Škoda Motosport verí, že aj vďaka novému súťažnému špeciálu ich výkonnosť bude ďalej rásť a že spolu budú úspešne reprezentovať značku Škoda v automobilových súťažiach.

Základné parametre špeciálu Škoda Fabia Super 2000

Motor zážihový atmosférický štvorvalec, 16 ventilov, hliníkový blok a hlava valcov
Zdvihový objem 1998 cm³
Výkon 265 koní
Krútiaci moment 245 Nm
Prevodovka 6stupňová sekvenčná X-trac s troma mechanickými diferenciálmi
Spojka AP Racing, priemer 184 mm
Elektronika Magneti Marelli
Dĺžka/šírka 3992/1798 mm
Rázvor 2486 mm
Hmotnosť 1200kg
Pohon 4x4
Zavesenie McPherson – vpredu aj vzadu
Tlmiče Reiger Racing systém
Brzdy Brembo, kotúče s priemerpm 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpredu aj vzadu
Kolesá disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina)

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.