Škoda Octavia RS v špeciálnej úprave: 325 km/h

Piatok, 19 august 2011

Octavia RS v špeciálnej úprave dosiahla na pláni amerického soľného jazera Bonneville rýchlosť 325,33 km/h a zapísala tak do klubu automobilov schopných prekonať rýchlosť 200 míľ za hodinu, čo je 321,8 km/h. Plán prekonať túto hranicu sa zrodil v hlavách Angličanov, ktorý zastupujú značku Škoda na britských ostrovoch.

Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS po úprave s výkonom nad 500 koní je najrýchlejšou Škodou v histórii

Prekonaním rýchlosti 325 km/h sa tak Škoda Octavia stala najrýchlejšou automobil Škoda všetkých čias. Britské zastúpenie značky Škoda tak zároveň oslávilo 10. výročie modelu RS na britskom trhu a 110. výročie účasti značky Škoda v motoristickom športe.

Rekordnú Octaviu poháňal upravený motor 2,0 TSI s priamym vstrekovaním. Zmenená bola elektronika a pôvodné tubdodúchadlo vymenené za Garrett s vyšším plniacom tlakom 1,93 bar. Použilo sa aj iné palivo so 120 oktánovým číslom. Výkon motora takto upravenej Octavie bol 550 až 600 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Predná časť dostala kvôli výkonnému motoru pomocný rám a väčší medzichladič stlačeného vzduchu.

Podvozok upravenej Octavie znížili o 80 milimetrov. Oceľové disky kolies dostali kvôli lepšej aerodynamike špeciálne kryty, na ktorých boli obuté pneumatiky pre vysoké rýchlosti. Súčasťou "rekordnej" Octavie bol aj brzdiaci padák na skrátenie brzdnej dráhy.

Rýchlostný rekord upravenej Octavie RS uskutočnili na soľnej pláni severozápadne od Salt Lake City v priestore úseku dlhom necelých 15 kilometrov, na ktorom je meraný úsek približne v jeho polovici.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.