Škoda Octavia RS v špeciálnej úprave: 325 km/h

Piatok, 19 august 2011

Octavia RS v špeciálnej úprave dosiahla na pláni amerického soľného jazera Bonneville rýchlosť 325,33 km/h a zapísala tak do klubu automobilov schopných prekonať rýchlosť 200 míľ za hodinu, čo je 321,8 km/h. Plán prekonať túto hranicu sa zrodil v hlavách Angličanov, ktorý zastupujú značku Škoda na britských ostrovoch.

Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS po úprave s výkonom nad 500 koní je najrýchlejšou Škodou v histórii

Prekonaním rýchlosti 325 km/h sa tak Škoda Octavia stala najrýchlejšou automobil Škoda všetkých čias. Britské zastúpenie značky Škoda tak zároveň oslávilo 10. výročie modelu RS na britskom trhu a 110. výročie účasti značky Škoda v motoristickom športe.

Rekordnú Octaviu poháňal upravený motor 2,0 TSI s priamym vstrekovaním. Zmenená bola elektronika a pôvodné tubdodúchadlo vymenené za Garrett s vyšším plniacom tlakom 1,93 bar. Použilo sa aj iné palivo so 120 oktánovým číslom. Výkon motora takto upravenej Octavie bol 550 až 600 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Predná časť dostala kvôli výkonnému motoru pomocný rám a väčší medzichladič stlačeného vzduchu.

Podvozok upravenej Octavie znížili o 80 milimetrov. Oceľové disky kolies dostali kvôli lepšej aerodynamike špeciálne kryty, na ktorých boli obuté pneumatiky pre vysoké rýchlosti. Súčasťou "rekordnej" Octavie bol aj brzdiaci padák na skrátenie brzdnej dráhy.

Rýchlostný rekord upravenej Octavie RS uskutočnili na soľnej pláni severozápadne od Salt Lake City v priestore úseku dlhom necelých 15 kilometrov, na ktorom je meraný úsek približne v jeho polovici.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.