Škoda Octavia: výroba na Slovensku

Štvrtok, 19 jún 2008

Slávnostným oznámením svojho návratu na Slovensko potvrdila spoločnosť Škoda Auto svoj záujem o významného výrobcu automobilov. Symbolicky sa tak značka Škoda výrobou modelu Octavia vracia do svojho druhého domova, na Slovensko.

Škoda Octavia Škoda Octavia

Významnou udalosťou v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave – Devínskej Novej Vsi bol návrat výroby automobilov Škoda na Slovensko. Zúčastnili sa ho významní predstavitelia automobilky – predseda predstavenstva Škoda Auto Reinhard Jung, predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Andreas Tostmann, konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Matej Bugár a ďalší. Hosťom historickej udalosti bol aj prezident Slovenskej republiky Ivan Gašparovič.

Škoda bola na Slovensku dlho vnímaná ako domáca značka. V minulosti sa tu vyrábali osobné automobily Škoda Rapid, Garde i dodávka 1203. Terajšie začatie výroby je výrazom uznania pre všetkých občanov Slovenska, z ktorých takmer každý z nedávnej minulosti, ale aj zo súčasnosti, má vlastné skúsenosti s niektorým z modelov Škoda. Aj preto sa Škoda Auto rozhodla premiestniť výrobu modelu Škoda Octavia na Slovensko.

Škoda Octavia

Spustenie produkcie modelu Škoda Octavia znamená pre spoločnosť Škoda, Volkswagen Bratislava i koncern VW dosiahnutie ďalšieho cieľa. Posilní to tiež postavenie spoločnosti na slovenskom trhu, pričom tento úspech je podmienený kvalitnou prácou nielen zamestnancov fabriky, ale aj slovenských dodávateľov dielov a komponentov, povedal okrem iného Reinhard Jung.

Sériová výroba modelu Škoda Octavia sa začala v marci tohto roka. V deň slávnosti zišiel z výrobného pásu 5-tisíci automobil Škoda Octavia. Je vybavený dieselovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 140 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Karoséria jubilejného automobilu je vo farbe Capuccino-Beige, stupeň výbavy Elegance. Jubilejný automobil symbolicky prevzal MUDr. Juraj Miklušica z projektu Modrý Anjel, ktorého cieľom je záchrana života novorodencov a kojencov s vrodenou srdcovou chybou.

Automobily Škoda Octavia vyrobené v závode Volkswagen Slovakia sa budú vyvážať do 17 európskych krajín. Škoda Octavia vo verziách limuzína, combi a Scout bola v roku 2007 celosvetovo najpredávanejším modelom automobilky Škoda s celkovým počtom 237 422 vozidiel dodaných zákazníkom, čo je nárast viac ako 18% oproti predchádzajúcemu roku. Obľúbeným modelom je naďalej aj Škoda Octavia Tour, ktorej sa predalo spolu 72 529 exemplárov. V priebehu minulého roka sa celosvetovo predalo 630 032 automobilov Škoda.

V bratislavskom závode Volkswagen Slovakia sa v súčasnosti vyrábajú automobily štyroch koncernových značiek VW. Okrem Škody sú to Audi, Volkswagen a Porsche.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.