Škoda s cenou za reklamnú karavánu

Streda, 20 júl 2011

Na tohtoročnom pelotóne sponzorov Tour de France získala česká automobilka Škoda Auto špeciálnu cenu poroty za svoju reklamnú karavánu.

Škoda karavána
Na čele karavány Škoda na Tour "šliapalo" špeciálne vozidlo upravené z kamióna

Karavána Škoda zahŕňala päť vozidiel Yeti 4x4 a jedno spektakulárne vozidlo, ktoré bolo vyrobené práve na účel Tour. Je ním špeciálne upravený kamión, z ktorého bola odstránená kabína a nahradená modelom Yeti, ktorému pre zmenu odstránili motor a niektoré doplnky.

Pelotón karavány celkovo tvorí 160 pestrofarebných a rôzne dekorovaných vozidiel. Do jazdy je zapojených 33 značiek, ktoré dokopy rozdajú viac než 16 miliónov darčekov. Na trať sa kvôli predvádzacej jazde sponzorov príde pozrieť až 39 percent z celkového množstva divákov. História pelotónu siaha až do roku 1930, kedy svoju cestu absolvoval po prvý raz.

Škoda karavána
Tour sleduje pri trati približne 15 miliónov divákov, v televízii sú to až 2 miliardy

Automobilka Škoda Auto je oficiálnym partnerom cyklistických pretekov Tour de France od roku 2004.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.