Škoda Sunroq - študenti vytvorili štúdiu SUV bez strechy

Streda, 06 jún 2018

Piata štúdia študentov odborného učilišťa automobilky Škoda, ktorú teraz predstavili, dostala meno Sunroq. Postavili ho ako SUV bez strechy, teda kabriolet, na báze nového Karoqu a pomenovanie mu vybrali z nápadov zákazníkov a fanúšikov značky Škoda.

Skoda Sunroq
Škoda Sunroq, štúdia SUV bez strechy, výtvor študentov automobilky Škoda

S podporou automobilky štúdiu Sunroq postavilo 23 študentov vo veku od 17 do 20 rokov zo siedmich učebných odborov za približne osem mesiacov. Ako základ si vzali kompaktné škodovácke SUV Karoq. Odrezali mu strechu, vystužili karosériu, upravili pôvodné dvere a veko kufra. Potom sa pohrali s doladením exteriéru, ktorému ponechali rovnaké rozmery ako má Karoq, takže štúdia je dlhá 4382 mm, široká 1811 mm a na výšku meria 1480 mm. Aj rázvor náprav 2638 mm zostal rovnaký ako má Karoq.

Potom sa žiaci odborného učilišťa pustili do interiéru. Je elegantný a luxusný, tak ako má interiér štúdie vyzerať. Hýri farbami a kvalitnými materiálmi a spracovaním. Dominuje mu biela koža a dopĺňajú červené detaily. Keďže ide o štúdiu, na jeden exemplár si to žiaci i fabrika mohli dovoliť. Sedadlá sú z Kodiaqu Sportline, čo ešte viac vylepšilo vzhľad a hodnotu štúdie.

Podvozok pochádza z Octavie RS, čím sa podarilo znížiť svetlú výšku o 50 mm. Auto postavili na 19palcové kolesá z hliníkových zliatin. Pod kapotu umiestnili benzínový motor 1,5 TSI so softvérovo upravenou riadiacou jednotkou. Výkon sa tak zvýšil na 120 kW/163 k a krútiaci moment na 279 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má hodnotu 8,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 195 km/h. Výfuk má efektné ukončenie štvoricou výfukových koncoviek, ktoré sa zvukovo patrične prejavujú.

S plátennou či inou strechou študenti pre Sunroq nerátali a tak ich štúdia kabrioletu SUV zostáva bez nej a študenti tak mohli naplno povoliť uzdu svojej fantázii pri tvorbe diela, ktoré je unikátne a ukážkové.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Honda Type R
Rekord na francúzskom pretekárskom okruhu Magny-Cours pre automobily s pohonom predných kolies patrí odteraz Honde Civic Type R. Honda tu dosiahla čas 2 minúty, 1 sekundu a 51 stotín sekundy. Za jej volantom sedel Esteban Guerrieri, jazdec seriálu WTCR. Rekord dosiahol na sériovom modeli s bežnými cestnými pneumatikami. Rekord je súčasťou akcie Type R Challenge 2018, ktorej cieľom je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych okruhoch. Okruh Magny-Cours je dlhý 4,4 km trať, tvoria ho pomalé ostré zákruty s rýchlymi šikanami a dlhými rovinkami. Za rekord vďačí Honda motoru 2,0 VTEC Turbo, výkonu 320 koní a krútiacemu momentu 400 Nm.Honda Civic Type R a argentínsky jazdec Esteban Guerrieri po rekordnej jazde
Podpis zmluvy
Ďalší krok k realizácii pripravovaného skúšobného centra BMW budovaného na Sokolovsku v Českej republike sa uskutočnil 15. júla. Deklaráciu o spolupráci medzi vládou ČR a skupinou BMW o príprave výstavby nového skúšobného centra podpísali v Prahe minister priemyslu a obchodu Tomáš Hüner a Herbert Grebenc zo spoločnosti BMW. Cieľom projektu je postaviť jedno z hlavných skúšobných a vývojových centier spoločnosti BMW, ktoré sa bude okrem iného špecializovať na vývoj systémov budúcich autonómnych vozidiel. Skúšobné centrum bude na ploche približne 500 hektárov.
Richard Sikyna
Za netradične slnečného počasia sa v Anglicku na trati v Matterley Basin neďaleko Winchestru konali počas víkendu deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. Slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F jazdiaci za český partnerský tím JD KTM Gunnex Racing Team znovu nadviazal na predchádzajúce výkony a stúpajúcu výkonnosť. Po 23. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu v hlavných pretekoch opäť bodoval. Úspešný bol v oboch jazdách - v prvej si vybojoval za 19. priečku 2 body a v druhej za 20. miesto 1 bod. So ziskom troch bodov tak dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok na majstrovstvách sveta MXGP.