Škoda Sunroq - študenti vytvorili štúdiu SUV bez strechy

Streda, 06 jún 2018

Piata štúdia študentov odborného učilišťa automobilky Škoda, ktorú teraz predstavili, dostala meno Sunroq. Postavili ho ako SUV bez strechy, teda kabriolet, na báze nového Karoqu a pomenovanie mu vybrali z nápadov zákazníkov a fanúšikov značky Škoda.

Skoda Sunroq
Škoda Sunroq, štúdia SUV bez strechy, výtvor študentov automobilky Škoda

S podporou automobilky štúdiu Sunroq postavilo 23 študentov vo veku od 17 do 20 rokov zo siedmich učebných odborov za približne osem mesiacov. Ako základ si vzali kompaktné škodovácke SUV Karoq. Odrezali mu strechu, vystužili karosériu, upravili pôvodné dvere a veko kufra. Potom sa pohrali s doladením exteriéru, ktorému ponechali rovnaké rozmery ako má Karoq, takže štúdia je dlhá 4382 mm, široká 1811 mm a na výšku meria 1480 mm. Aj rázvor náprav 2638 mm zostal rovnaký ako má Karoq.

Potom sa žiaci odborného učilišťa pustili do interiéru. Je elegantný a luxusný, tak ako má interiér štúdie vyzerať. Hýri farbami a kvalitnými materiálmi a spracovaním. Dominuje mu biela koža a dopĺňajú červené detaily. Keďže ide o štúdiu, na jeden exemplár si to žiaci i fabrika mohli dovoliť. Sedadlá sú z Kodiaqu Sportline, čo ešte viac vylepšilo vzhľad a hodnotu štúdie.

Podvozok pochádza z Octavie RS, čím sa podarilo znížiť svetlú výšku o 50 mm. Auto postavili na 19palcové kolesá z hliníkových zliatin. Pod kapotu umiestnili benzínový motor 1,5 TSI so softvérovo upravenou riadiacou jednotkou. Výkon sa tak zvýšil na 120 kW/163 k a krútiaci moment na 279 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má hodnotu 8,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 195 km/h. Výfuk má efektné ukončenie štvoricou výfukových koncoviek, ktoré sa zvukovo patrične prejavujú.

S plátennou či inou strechou študenti pre Sunroq nerátali a tak ich štúdia kabrioletu SUV zostáva bez nej a študenti tak mohli naplno povoliť uzdu svojej fantázii pri tvorbe diela, ktoré je unikátne a ukážkové.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.