Škoda Sunroq - študenti vytvorili štúdiu SUV bez strechy

Streda, 06 jún 2018

Piata štúdia študentov odborného učilišťa automobilky Škoda, ktorú teraz predstavili, dostala meno Sunroq. Postavili ho ako SUV bez strechy, teda kabriolet, na báze nového Karoqu a pomenovanie mu vybrali z nápadov zákazníkov a fanúšikov značky Škoda.

Skoda Sunroq
Škoda Sunroq, štúdia SUV bez strechy, výtvor študentov automobilky Škoda

S podporou automobilky štúdiu Sunroq postavilo 23 študentov vo veku od 17 do 20 rokov zo siedmich učebných odborov za približne osem mesiacov. Ako základ si vzali kompaktné škodovácke SUV Karoq. Odrezali mu strechu, vystužili karosériu, upravili pôvodné dvere a veko kufra. Potom sa pohrali s doladením exteriéru, ktorému ponechali rovnaké rozmery ako má Karoq, takže štúdia je dlhá 4382 mm, široká 1811 mm a na výšku meria 1480 mm. Aj rázvor náprav 2638 mm zostal rovnaký ako má Karoq.

Potom sa žiaci odborného učilišťa pustili do interiéru. Je elegantný a luxusný, tak ako má interiér štúdie vyzerať. Hýri farbami a kvalitnými materiálmi a spracovaním. Dominuje mu biela koža a dopĺňajú červené detaily. Keďže ide o štúdiu, na jeden exemplár si to žiaci i fabrika mohli dovoliť. Sedadlá sú z Kodiaqu Sportline, čo ešte viac vylepšilo vzhľad a hodnotu štúdie.

Podvozok pochádza z Octavie RS, čím sa podarilo znížiť svetlú výšku o 50 mm. Auto postavili na 19palcové kolesá z hliníkových zliatin. Pod kapotu umiestnili benzínový motor 1,5 TSI so softvérovo upravenou riadiacou jednotkou. Výkon sa tak zvýšil na 120 kW/163 k a krútiaci moment na 279 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má hodnotu 8,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 195 km/h. Výfuk má efektné ukončenie štvoricou výfukových koncoviek, ktoré sa zvukovo patrične prejavujú.

S plátennou či inou strechou študenti pre Sunroq nerátali a tak ich štúdia kabrioletu SUV zostáva bez nej a študenti tak mohli naplno povoliť uzdu svojej fantázii pri tvorbe diela, ktoré je unikátne a ukážkové.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover