Škoda Superb: Auto roka na Slovensku

Piatok, 30 január 2009

Titul Auta roka 2009 na Slovensku získal automobil Škoda Superb pred Fordom Fiesta a VW Golf VI. Taký je výsledok hlasovania novinárskej poroty. Spomedzi 38 automobilov, ktoré prišli na slovenský trh v priebehu roka 2008, postúpilo do finále 7 modelov.

Škoda Superb

Na štvrtom mieste sa umiestnil elegantný francúzsky sedan Citroën C5, ktorý na bronzový VW Golf stratil iba jeden bod. Piata priečka patrí ambicióznej talianskej kráske Alfa Romeo MiTo. Až šieste miesto sa ušlo talianskej legende, oživenému modelu Lancia Delta, ktorá žala úspechy najmä v automobilových súťažiach. Japonsko-nemecké dvojičky Suzuki Splash/Opel Agila obsadila z finálovej sedmičky posledné siedme miesto.

Víťazný automobil Škoda Superb druhej generácie získal titul za jazdné vlastnosti, priestrannosť interiéru, úžitkovú hodnotu a kvalita spracovania, ale aj za reprezentatívny vzhľad, vyvážené proporcie a výrazne bodoval aj v oblasti prínosu nových technologických prvkov - TwinDoor, 9 airbagov vrátane kolenného airbagu pre vodiča či AFS.

Škoda Superb

Nová Škoda Superb si tak k množstvu ocenení pripisuje ďalšie, získané teraz na Slovensku. Ocenenie Auto roka 2009 získal Superb aj v Českej republike. Z Nemecka má Superb Zlatý volant 2008. Ďalším ocenením je Veľká automobilová cena Rakúska od rakúskeho autoklubu ARBÖ. Predtým získal nový Superb v Českej republike ocenenie Technobest 2008 za systém TwinDoor, v Poľsku zasa titul Najkrajšie auto, v Chorvátsku Najlepšie služobné vozidlo, v Lotyšsku Auto roka 2008 a v Nemecku aj Firemné vozidlo roku 2008.

Luxusná limuzína Škoda Superb druhej generácie bola v roku 2008 na Slovensku najpredávanejším automobilom v segmente vyššia stredná trieda. K nárastu predaja prispelo práve uvedenie novej generácie vlajkovej lode značky Škoda na slovenský trh. Ku koncu minulého roka sa na Slovensku predalo spolu 550 automobilov Superb, čo je nárast o 38 % oproti roku 2007. Okrem vysokej miery komfortu a kvality spracovania ponúka Superb bezplatný servis a plnú záruku na štyri roky alebo do najazdenia 120 000 km.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.