Škoda v novembri potvrdila pozíciu lídra

Štvrtok, 12 december 2013

Značka Škoda potvrdila aj v novembri pozíciu lídra na slovenskom trhu, keď dodala zákazníkom spolu 1205 automobilov kategórie M1.

Škoda Rapid Spaceback
Tretím najpredávanejším modelom Škoda na Slovensku v novembri bol Rapid Spaceback

Škoda tak získala na slovenskom trhu medzi značkami viac ako pätinový podiel, presnejšie 21,26 %. Najžiadanejším modelom zostáva naďalej Škoda Octavia tretej generácie, ktorá si našla 441 nových majiteľov.

Druhá v celoslovenských predajoch je Fabia s počtom 337 predaných kusov (236 verzií liftback a 205 kombi). Tretia priečka patrí modelu Rapid s 220 predanými exemplármi, z ktorých bolo 145 verzií liftback a 75 Spaceback.

Od začiatku roka 2013 značka Škoda predala na Slovensku 12 161 automobilov, čo je 20,49 % z celkového počtu novo registrovaných áut kategórie M1 na Slovensku.

Prehľad predaja nových automobilov Škoda v novembri podľa modelov

ModelPočet predaných ks
Citigo11
Fabia102
Fabia Combi235
Octavia 3236
Octavia 3 Combi205
Octavia 20
Octavia 2 Combi16
Superb29
Superb Combi20
Yeti64
Roomster67
Rapid145
Rapid Spaceback75
Spolu1 205
Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.