Škodovka má nového šéfa

Utorok, 01 jún 2010

Novým predsedom predstavenstva automobilky Škoda Auto je Prof. Dr. Winfried Vahland (53). Dirigentskej paličky šéfa mladoboleslavskej automobilky sa ujme 1. septembra 2010. Súčasný predseda predstavenstva spoločnosti Reinhard Jung (59) odchádza do dôchodku.

Prof. Dr. Winfried Vahland
Prof. Dr. Winfried Vahland, nový predseda predstavenstva Škoda Auto Ml. Boleslav

Predseda predstavenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martin Winterkorn prehlásil, že budúci predseda predstavenstva Škody-Auto Reinhard Jung sa úspešne angažoval v prospech rozvoja tradičnej značky Škoda. Za zásluhy v rôznych funkciách sa mu v mene koncernu Volkswagen srdečne poďakoval. Vo Winfriedovi Vahlandovi získava Škoda Auto nástupcu skúseného odborníka so skúsenosťami s vedením podniku aj koncernových značiek. O jeho zásluhách pre koncern šéf VW Winterkorn povedal, že Winfried Vahland má veľký podiel na tom, že Čína sa stala pre Volkswagen druhým domácim trhom.

Winfried Vahland nastúpil v roku 1990 k značke Audi v Ingolstadte, kde prevzal controlling podnikového plánovania a analýzu výsledkov a odbytu. V roku 1993 nastúpil do funkcie vedúceho koncernového controllingu vo Wolfsburgu. V roku 1995 prebral vedenie predaja koncernu a značky Volkswagen. V spoločnosti Volkswagen do Brasil bol v rokoch 1997 až 2002 ako viceprezident zodpovedný za oblasti financií a stratégie. Následne bol menovaný za člena predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť ekonómie a v roku 2003 aj za zástupcu predsedu predstavenstva. V júni 2005 sa Winfried Vahland ujal svojej súčasnej funkcie.

Odchádzajúci predseda predstavenstva Reinhard Jung nastúpil do koncernu Volkswagen po ukončení štúdia strojárenstva v roku 1974. Ako projektový inžinier pracoval v rôznych funkciách, následne bol menovaný do funkcie vedúceho výroby v zahraničí. Po jeho pôsobení v centrálnom plánovaní vo Wolfsburgu a Salzgitteru prevzal oblasť riadenia výroby značky Volkswagen. V rokoch 1996 až 2001 bol vedúcim závodu v Braunschweigu, následne riadil na poste prezidenta spoločnosť Volkswagen de Mexico. V roku 2004 bol Reinhard Jung menovaný za člena predstavenstva značky Volkswagen pre výrobu a logistiku. Od októbra 2007 je predsedom predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.