Skutočné autá pre deti

Nedeľa, 21 december 2008

Aj deti môžu mať svoj športový automobil inšpirovaný líniami legendárneho Lotusu 7. So Scorpy 7, pri vývoji ktorého bola bezpečnosť na prvom mieste, sa deti už nemusia učiť šoférovať na rodinnom aute, ale na aute pre nich určenom. Pripravia sa tak na jazdenie v dnešnej náročnej cestnej premávke a popritom sa budú aj zabávať.

Scorpy 7

Scorpy 7 je dvojmiestne auto pre deti od 6 do 14 rokov poháňané benzínovým motorom s výkonom šesť koní, vybaveným elektrickým štartérom. S ľahko ovládateľnou poloautomatickou sekvenčnou prevodovkou s indikátorom zaradeného prevodového stupňa na prístrojovej doske dosiahne maximálnu rýchlosť až 45 km/h, ktorú možno pre začiatočníkov obmedziť. Pre nastavenie čo najlepšej pozície tela je Scorpy 7 vybavené anatomickými sedadlami so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, nastaviteľnými pedálmi a nastaviteľným volantom.

Nechýbajú mu ani svetlá vpredu a vzadu, smerovky, brzdové svetlá a klaksón. Vybrať sa dá jedna z verzií Cross alebo Road, ktoré možno používať na dopravných ihriskách, v zábavných parkoch, na preteky na uzavretých asfaltových okruhoch alebo v teréne.

Výrobcom zaujímavého autíčka pre deti je OZ Pohoda racing vo Vranove nad Topľou (viac informácií na www.ivanco.cars.com), ktorý pri kúpe malého automobilu do konca tohto roku poskytuje výraznú zľavu.

Technické parametre

Motor 110 cm³, 6 k, vzduchom chladený jednovalec, štvortakt, elektrický štartér
Prevodovka 3stupňová poloautomatická (D,N,R) s indikátorom zaradeného prevodového stupňa
Riadenie hrebeňové (pravo- alebo ľavostranné)
Podvozok vpredu nezávislé zavesené ramená, vzadu kývna vidlica, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi
Brzdy vpredu i vzadu kotúčové s hydraulickým ovládaním, parkovacia brzda mechanická
Rám zváraný, z oceľových rúrok kruhového a štvorcového prierezu
Volant nastaviteľný, vyberateľný ako v F1
Pedále posuvné v samostatnom boxe
Karoséria laminátová
Počet miest dve
Dĺžka/šírka/výška 2000/1250/1040 mm
Pneumatiky 19x7,0-8
Bezpečnostné prvky ochranný oblúk, štvorbodové bezpečnostné pásy
Rýchlosť max. 45 km/h (s možnosťou obmedzenia)
Komentáre
Pridal Volodimir korolyshyn v pondelok 06 mája 2013 o 16:17
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.