Skutočné autá pre deti

Nedeľa, 21 december 2008

Aj deti môžu mať svoj športový automobil inšpirovaný líniami legendárneho Lotusu 7. So Scorpy 7, pri vývoji ktorého bola bezpečnosť na prvom mieste, sa deti už nemusia učiť šoférovať na rodinnom aute, ale na aute pre nich určenom. Pripravia sa tak na jazdenie v dnešnej náročnej cestnej premávke a popritom sa budú aj zabávať.

Scorpy 7

Scorpy 7 je dvojmiestne auto pre deti od 6 do 14 rokov poháňané benzínovým motorom s výkonom šesť koní, vybaveným elektrickým štartérom. S ľahko ovládateľnou poloautomatickou sekvenčnou prevodovkou s indikátorom zaradeného prevodového stupňa na prístrojovej doske dosiahne maximálnu rýchlosť až 45 km/h, ktorú možno pre začiatočníkov obmedziť. Pre nastavenie čo najlepšej pozície tela je Scorpy 7 vybavené anatomickými sedadlami so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, nastaviteľnými pedálmi a nastaviteľným volantom.

Nechýbajú mu ani svetlá vpredu a vzadu, smerovky, brzdové svetlá a klaksón. Vybrať sa dá jedna z verzií Cross alebo Road, ktoré možno používať na dopravných ihriskách, v zábavných parkoch, na preteky na uzavretých asfaltových okruhoch alebo v teréne.

Výrobcom zaujímavého autíčka pre deti je OZ Pohoda racing vo Vranove nad Topľou (viac informácií na www.ivanco.cars.com), ktorý pri kúpe malého automobilu do konca tohto roku poskytuje výraznú zľavu.

Technické parametre

Motor 110 cm³, 6 k, vzduchom chladený jednovalec, štvortakt, elektrický štartér
Prevodovka 3stupňová poloautomatická (D,N,R) s indikátorom zaradeného prevodového stupňa
Riadenie hrebeňové (pravo- alebo ľavostranné)
Podvozok vpredu nezávislé zavesené ramená, vzadu kývna vidlica, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi
Brzdy vpredu i vzadu kotúčové s hydraulickým ovládaním, parkovacia brzda mechanická
Rám zváraný, z oceľových rúrok kruhového a štvorcového prierezu
Volant nastaviteľný, vyberateľný ako v F1
Pedále posuvné v samostatnom boxe
Karoséria laminátová
Počet miest dve
Dĺžka/šírka/výška 2000/1250/1040 mm
Pneumatiky 19x7,0-8
Bezpečnostné prvky ochranný oblúk, štvorbodové bezpečnostné pásy
Rýchlosť max. 45 km/h (s možnosťou obmedzenia)
Komentáre
Pridal Volodimir korolyshyn v pondelok 06 mája 2013 o 16:17
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.