Slovakia Ring: kvalifikáciu vyhral Ferrari

Nedeľa, 10 jún 2012

V kvalifikácii na hlavné nedeľňajšie preteky seriálu majstrovstiev sveta GT1 triumfovala s prehľadom stajňa AF Corse na aute Ferrari 458 Italia s Fínom Tonim Vilanderom a Čechom Filipom Salaquardom. České farby zdupľoval druhým miestom Tomáš Enge na Lamborghini Gallardo LP 560-4 spolu s Albertom von Thurn und Taxis. Tretiu pozíciu na štarte bude mať posádka tímu Vita4One Racing na BMW Z4 Michaela Bartels a Yelmer Buurman.

Ferrari 458 Italia
Pole posiotion na dnešné hlavné preteky majstrovstiev sveta GT1 vybojovala fínsko-česká posádka Toni Vilander - Filip Salaquarda na červenom Ferrari 458 Italia

Ferrari sa najlepšie vysporiadalo s hustnúcim dažďom a olejovou škvrnou, ktoré na trati ešte z kvalifikačného tréningu zanechalo jedno z Porsche z tímu Exim Bank China. Ferrari sa tak po prvýkrát v tejto sezóne dostalo na zoznam víťazov. Pretekársky okruh Slovakia Ring tak ako pri pretekoch WTCC potvrdil, že jeho rýchly profil s dvoma horizontmi dokáže zamiešať "stabilným" poradím v pretekoch. Pri WTCC to bol Gabriele Tarquini, ktorý prelomil dovtedajšiu absolútnu hegemóniu vozidiel Chevrolet Cruze, v tomto prípade vedúce duo Mankowiecki – Dusseldorp zo stajne exis McLaren skončili hlboko porazení na 9. pozícii.

Výbornú jazdu predviedol Čech Tomáš Enge Tomas Enge. Pri výmene jazdcov preberal od Alberta von Thurn und Taxis svoje auto na 13. pozícii. Za zvyšných 30 minút pretekov však dokázal neuveriteľne zrýchliť a jazdiť v závere pretekov o vyše 4 sekundy rýchlejšie kolá ako jeho konkurenti. A to aj napriek silnejúcemu dažďu. Týmto spôsobom predbehol všetkých jazdcov a len veľmi tesne o necelých 5 sekúnd skončil druhý.

Slovák Štefan Rosina prezývaný "Štofi" mal smolu. Počas pretekov sa po prevzatí auta od tímového kolegu Derryla O'Younga postupne posúval až na štvrtú pozíciu, keď pri kontakte so súperom dostal defekt pneumatiky a nemohol pokračovať v pretekoch. Štofi však chce v nedeľu urobiť všetko preto, aby v samotných pretekoch dosiahol čo najlepší výsledok. Enge ukázal, že Lamborghini Gallardo LP 560-4 na to výkonovo rozhodne má.

Tomášovi Engemu profil Slovakia Ringu vyhovuje:"Slovakia Ring som si letmo vyskúšal už minulý rok. Nová šikana pred druhým horizontom najprv vzbudzovala obavy, no napokon z nej spravili veľmi rýchlu a adrenalínovú zákrutu, ktorú prechádzame na štvrtý prevodový stupeň v rýchlosti vyše 160 km/h."

Štart dnešných hlavných pretekov GT1 je o 14,45 hodine.

Ferrari 458 Italia Tomáš Enge Tomas Enge a Albert von Thurn und Taxis
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.