Smart dvadsaťročný: Do mesta ako stvorený

Utorok, 14 august 2018

Smart je do mesta ako stvorený. Je malý, pohodlný, pre dvoch dostatočne priestranný a primerane komfortný. Nie je síce lacný, zato však svojim spôsobom jedinečný a svojimi hravými tvarmi nezameniteľný. V mestách prepchatých autami sa s ním ľahko parkuje, zaberá len málo miesta a ľahko sa ovláda. Navyše je aj úsporný.

1 Smart Fortwo Cabrio
Mikroauto Smart Fortwo, "špecialista" do mestskej premávky, aj na parkovanie

Pred 20 rokmi prišlo na trh jeden z najnezvyčajnejších sériových automobilov. Je poznateľne iný než bežné autá – Smart city kupé, dnes ho poznáme pod menom Smart Fortwo. Od roku 2014 brázdi po našich cestách už jeho tretia generácia. S dĺžkou niečo cez dva a pol metra sa kompaktné dvojsedadlové vozidlo zmestí do medzery na zaparkovanie aj priečne a zakladá tak vlastnú triedu.

Výroba malých smartov sa začala v júli 1998 a po 20 rokoch výroby možno konštatovať, že nápad sa presadil, keď doposiaľ sa predalo viac ako 2,2 milióna smartov. Vďaka technickým novinkám a dizajnu, ktorý spája funkčnosť s radosťou zo života, sa zo smartu stalo kultové auto. Ako jedna z prvých značiek sa usiluje o prechod od spaľovacieho motora na elektrický pohon.

"Dvadsať rokov smartu, to je v prvom rade príbeh úspechu nášho tímu a našich obchodníkov, ktorí sa svojou kompetentnosťou, tvorivosťou a nadšením angažujú za vyššiu kvalitu života ľudí v meste," poznamenáva dlhoročná riaditeľka značky Smart Annette Winklerová.

Spočiatku bol Smart Fortwo v ponuke najskôr iba v Nemecku a ôsmich ďalších európskych krajinách, v súčasnosti ho možno získať v 46 krajinách na celom svete.

V roku 2014 prišla na trh aktuálna tretia generácia. Smart Fortwo bol vylepšený takmer po všetkých stránkach a teraz je výrazne komfortnejší. Koncepcia motora vzadu, typická pre značku smart, je prvý raz v ponuke aj v štvormiestnom Smart Forfour. Smart Fortwo a Smart Forfour sú členmi tej istej rodiny. Mnohé dizajnové znaky, napríklad svetlomety, mriežka chladiča v prednej časti a ikonická bezpečnostná bunka tridion sú rovnaké.

"Smart je od počiatku priekopníkom automobilového priemyslu vo viacerých oblastiach: od revolučnej koncepcie cez architektúru závodu v Hambachu, až po najaktuálnejšie zameranie značky na čisto elektrické pohony," vysvetľuje Annette Winklerová.

1 Smart Fortwo Cabrio 2 Smart Fortwo 3 Smart Fortwo 4 Smart Fortwo 5 Smart Fortwo 6 Smart Fortwo 7 Smart Forfor 8 Smart Forfor 9 Smart Fortwo
Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.