Smart dvadsaťročný: Do mesta ako stvorený

Utorok, 14 august 2018

Smart je do mesta ako stvorený. Je malý, pohodlný, pre dvoch dostatočne priestranný a primerane komfortný. Nie je síce lacný, zato však svojim spôsobom jedinečný a svojimi hravými tvarmi nezameniteľný. V mestách prepchatých autami sa s ním ľahko parkuje, zaberá len málo miesta a ľahko sa ovláda. Navyše je aj úsporný.

1 Smart Fortwo Cabrio
Mikroauto Smart Fortwo, "špecialista" do mestskej premávky, aj na parkovanie

Pred 20 rokmi prišlo na trh jeden z najnezvyčajnejších sériových automobilov. Je poznateľne iný než bežné autá – Smart city kupé, dnes ho poznáme pod menom Smart Fortwo. Od roku 2014 brázdi po našich cestách už jeho tretia generácia. S dĺžkou niečo cez dva a pol metra sa kompaktné dvojsedadlové vozidlo zmestí do medzery na zaparkovanie aj priečne a zakladá tak vlastnú triedu.

Výroba malých smartov sa začala v júli 1998 a po 20 rokoch výroby možno konštatovať, že nápad sa presadil, keď doposiaľ sa predalo viac ako 2,2 milióna smartov. Vďaka technickým novinkám a dizajnu, ktorý spája funkčnosť s radosťou zo života, sa zo smartu stalo kultové auto. Ako jedna z prvých značiek sa usiluje o prechod od spaľovacieho motora na elektrický pohon.

"Dvadsať rokov smartu, to je v prvom rade príbeh úspechu nášho tímu a našich obchodníkov, ktorí sa svojou kompetentnosťou, tvorivosťou a nadšením angažujú za vyššiu kvalitu života ľudí v meste," poznamenáva dlhoročná riaditeľka značky Smart Annette Winklerová.

Spočiatku bol Smart Fortwo v ponuke najskôr iba v Nemecku a ôsmich ďalších európskych krajinách, v súčasnosti ho možno získať v 46 krajinách na celom svete.

V roku 2014 prišla na trh aktuálna tretia generácia. Smart Fortwo bol vylepšený takmer po všetkých stránkach a teraz je výrazne komfortnejší. Koncepcia motora vzadu, typická pre značku smart, je prvý raz v ponuke aj v štvormiestnom Smart Forfour. Smart Fortwo a Smart Forfour sú členmi tej istej rodiny. Mnohé dizajnové znaky, napríklad svetlomety, mriežka chladiča v prednej časti a ikonická bezpečnostná bunka tridion sú rovnaké.

"Smart je od počiatku priekopníkom automobilového priemyslu vo viacerých oblastiach: od revolučnej koncepcie cez architektúru závodu v Hambachu, až po najaktuálnejšie zameranie značky na čisto elektrické pohony," vysvetľuje Annette Winklerová.

1 Smart Fortwo Cabrio 2 Smart Fortwo 3 Smart Fortwo 4 Smart Fortwo 5 Smart Fortwo 6 Smart Fortwo 7 Smart Forfor 8 Smart Forfor 9 Smart Fortwo
Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.