Smart so systémom štart-stop

Štvrtok, 24 júl 2008

Smart je ďalšou značkou, ktorá zavádza pri svojich modeloch systém štart-stop a robí z týchto mikroautomobilov ešte úspornejšie dopravné prostriedky.

Smart

Technológia smart micro hybrid drive (mhd) sa osvedčuje už od roku 2007 aj napriek tomu, že sa doteraz ponúkala iba so 71koňovým modelom. V snahe o ďalšie znižovanie nákladov za palivo pri smart fortwo budú od októbra tohto roku oba benzínové modely s výkonmi 61 a 71 koní sériovo vybavené technológiou mhd. Spotreba oboch verzií sa tak zníži približne o osem percent na 4,3 l/100 km. Emisie CO2 sa zredukujú na 103 g/km.

Smart

V mestskej premávke, ktorá sa vyznačuje častými situáciami typu stop-and-go, je možná dokonca úspora až do 20 percent. To prispeje k tomu, že až 7 z 10 zákazníkov v Európe, ktorí sa rozhodnú pre kúpu benzínového smartu, budú jazdiť s touto ekologickou technológiou.

Riadiaca jednotka pri štart-stop automatike vypne motor v momente, keď smart pribrzdí a rýchlosť klesne pod 8 km/h, napríklad pri približovaní sa k svetelnej križovatke. Po uvoľnení brzdového pedálu motor opäť v zlomku sekundy znovu naštartuje. Systém štart-stop je pritom plne zosúladený s automatickou prevodovkou, takže nie je nutné používať spojku a prevody radiť ručne.

Nový modelový rad automobilov smart má okrem iného tiež filter pevných častíc, nový kombinovaný prístroj s optimalizovaným LCD ukazovateľom rozšíreným o digitálne hodiny a ukazovateľ vonkajšej teploty. Prináša rozmanitejšiu ponuku farieb (namiesto doterajších štyroch až šesť), čo vytvára s dvomi farbami tridionového bezpečnostného rámu 12 možných kombinácií. Zároveň aj harmonicky zosúladené čalúnenie a tkaniny interiéru a tiež voliteľné tvary a vyhotovenia diskov kolies – nové šesťlúčové športové hliníkové disky titánovo-striebornej farby a hliníkové disky s pochrómovaným vzhľadom kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: Smart
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.