Smart so systémom štart-stop

Štvrtok, 24 júl 2008

Smart je ďalšou značkou, ktorá zavádza pri svojich modeloch systém štart-stop a robí z týchto mikroautomobilov ešte úspornejšie dopravné prostriedky.

Smart

Technológia smart micro hybrid drive (mhd) sa osvedčuje už od roku 2007 aj napriek tomu, že sa doteraz ponúkala iba so 71koňovým modelom. V snahe o ďalšie znižovanie nákladov za palivo pri smart fortwo budú od októbra tohto roku oba benzínové modely s výkonmi 61 a 71 koní sériovo vybavené technológiou mhd. Spotreba oboch verzií sa tak zníži približne o osem percent na 4,3 l/100 km. Emisie CO2 sa zredukujú na 103 g/km.

Smart

V mestskej premávke, ktorá sa vyznačuje častými situáciami typu stop-and-go, je možná dokonca úspora až do 20 percent. To prispeje k tomu, že až 7 z 10 zákazníkov v Európe, ktorí sa rozhodnú pre kúpu benzínového smartu, budú jazdiť s touto ekologickou technológiou.

Riadiaca jednotka pri štart-stop automatike vypne motor v momente, keď smart pribrzdí a rýchlosť klesne pod 8 km/h, napríklad pri približovaní sa k svetelnej križovatke. Po uvoľnení brzdového pedálu motor opäť v zlomku sekundy znovu naštartuje. Systém štart-stop je pritom plne zosúladený s automatickou prevodovkou, takže nie je nutné používať spojku a prevody radiť ručne.

Nový modelový rad automobilov smart má okrem iného tiež filter pevných častíc, nový kombinovaný prístroj s optimalizovaným LCD ukazovateľom rozšíreným o digitálne hodiny a ukazovateľ vonkajšej teploty. Prináša rozmanitejšiu ponuku farieb (namiesto doterajších štyroch až šesť), čo vytvára s dvomi farbami tridionového bezpečnostného rámu 12 možných kombinácií. Zároveň aj harmonicky zosúladené čalúnenie a tkaniny interiéru a tiež voliteľné tvary a vyhotovenia diskov kolies – nové šesťlúčové športové hliníkové disky titánovo-striebornej farby a hliníkové disky s pochrómovaným vzhľadom kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: Smart
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.