Spolupráca Renault-Nissan s Daimlerom napreduje

Streda, 18 september 2013

Partnerstvo medzi alianciou Renaultom/Nissan a Daimlerom sa podľa generálneho riaditeľa Daimleru Dietera Zetscheho ďalej prehlbuje a má medzi oboma partnermi veľkú budúcnosť. Povedal tiež, že obe spoločnosti budú aj naďalej hľadať spoločný priestor pre nové projekty.

Infinity Q50
Na vývoji modelu Infiniti Q50, predstavenom v Ženeve, sa podieľal aj Daimler

Obe automobilky majú v pláne spoločne vyvíjať nové technológie, ktoré budú menej zaťažovať životné prostredie, čo potvrdzuje aj vývoj nových motorov a angažovanosť koncernov v segmente elektrických vozidiel. Carlos Ghosn, generálny riaditeľ aliancie Renault–Nissan, privítal vývoj elektrických vozidiel v Nemecku.

Francúzsko-japonsko-nemecké partnerstvo naštartovali v apríli 2010 tromi základnými projektmi zameranými hlavne na Európu. Odvtedy sa spolupráca prehĺbila na 10 veľmi významných projektov vrátane veľkých iniciatív smerujúcich zo Severnej Ameriky do Japonska.

Kooperácia medzi oboma spoločnosťami nie je iba na papieri, ale má aj reálne výsledky. Výsledkom je napríklad spojená továreň na štvorvalcové motory v USA, v Ženeve predstavený model Infiniti Q50 alebo Mercedes-Benz Citan. To všetko sú už existujúce príklady využívania potenciálu oboch spoločností.

Partnerská spolupráca pokračuje aj projektom Smart/Twingo, ktorého výsledkom bude malý dvoj- a štvormiestny automobil. Každý model bude jasne odlíšený, ale ťažiť budú so spoločnej architektúry. Predaj tohto automobilu je naplánovaný na prvú polovicu roka 2014.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.