Štefan Svitko v akcii, netradične bez motorky

Štvrtok, 16 máj 2019

Vidieť motocyklového jazdca Štefana Svitka na svojej KTM jazdiť v teréne je zážitková pastva pre oči a spokojnosť pre dušu, zároveň radosť z toho, že Slovensko má takto výnimočného pretekára. Podobný zážitok si však môžete odnášať aj zo stretnutia, keď náš najlepší terénny jazdec na motorke nesedí a iba sa k nej postaví, fotí sa so svojimi fanúšikmi a obdivovateľmi.

1 DSC 0040
Štefan Svitko nútene oddychuje po zranení ruky v Maroku. Aj preto si našiel čas na stretnutie s fanúšikmi na záhoráckych pieskoch pri Plaveckom Štvrtku.

Podobné chvíle si mohli vychutnávať aj pozvaní hostia v priestore pieskových dún pri Plaveckom Štvrtku, kde sa ich na zážitkovom a akčnom dni so Štefanom Svitkom zišla pekná kôpka. Tu si mohli napríklad zajazdiť na štvorkolkách a enduro motocykloch s elektrickým pohonom. Štefan, resp. Števo, ako ho väčšina jeho priaznivcov oslovuje, má teraz "dovolenku" vynútenú zranením ruky.

Nepríjemné zranenie ruky utrpel začiatkom mája na pretekoch v Maroku, po páde približne päťdesiat kilometrov pred cieľom tretej etapy. Tú, ako inak, dokončil so zaťatými zubami, ale nasledujúci deň v pretekoch pre silné bolesti v zápästí ľavej ruky už nemohol pokračovať.

Ruka stále nie je v poriadku, a tak Štefan využíva prestávku bez motorky inak. Užíva si chvíle strávené s rodinou, najmä manželkou Katkou a dcérkou Sofiou, s ktorými je počas roka kvôli pretekom veľmi málo. Tiež behá a udržiava si kondíciu, veď už o dva týždne má v pláne znovu pretekať, tentoraz v Košiciach na majstrovstvách Slovenska.

Do konca roka chce Štefan odjazdiť ďalších približne desať náročných pretekov v rôznych končinách sveta, aby potom na "nový" Dakar, ktorý už nebude v južnej Amerike, ale Saudskej Arábii, bol dobre pripravený. Teší sa naň. "Ani neviem prečo, ale veľmi sa teším," povedal. Možno vraj aj preto, že tam bude viac piesku ako na juhoamerickom kontinente, kde bolo veľa kamenistých úsekov, na ktorých sa doslova lietalo a boli veľmi nebezpečné.

Chvíle na pieskoch na Záhorí si pochvaľovali všetci Svitkovi hostia. Štefan spolu so slovenským zastúpením spoločnosti Red Bull a KTM nachystali pre nich okrem pohostenia aj štvorkolky a elektromotorky. Bol tu aj Štefanov dakarský špeciál, kamión Red Bull Kamaz a "osobný" Mercedes Sprinter, ktorý mu na pretekoch nahrádza domácu obývačku, kuchyňa i kút na oddych po pretekoch.

Red Bull využil túto príležitosť na odovzdanie dvoch úžasných výhier zo súťaže, ktorú organizoval začiatkom tohto roka a odmenil hneď dve výherkyne novými motocyklami KTM 250 EXC. Na pamiatku aj so spoločnou fotografiou so Štefanom Svitkom. Tento moment možno aj preváži cenu z výhry, keďže obe ženy sú na nej s jedným z najlepších rallye a enduro jazdcov sveta.

Štefan Svitko je trinásťnásobným majstrom Slovenska v endure a cross country a trojnásobným majstrom Európy. Na legendárnom Dakare bol sedemkrát, premiérovo v roku 2010 skončil na 13. mieste a stal sa najlepším nováčikom. O dva roky neskôr skončil piaty a o ďalšie dva deviaty. V roku 2015 obsadil 5. miesto a na 38. ročníku Dakaru dosiahol životný úspech, keď v absolútnom poradí obsadil celkové druhé miesto, len tesne za Austrálčanom Toby Priceom.

1 DSC 0040 2 DSC 0027 3 DSC 0021 4 DSC 0007 5 DSC 0033 6 DSC 0017 7 DSC 0013 8 DSC 0031 9 DSC 0036
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.