Štvrťmiliónty Mini Countryman

Sobota, 16 marec 2013

Z montážnej linky spoločnosti Magna Steyr v rakúskom Grazi vzišiel z výrobného pásu už 250-tisíci Mini Countryman. Úspech prišiel len dva a pol roka po spustení jeho predaja. Je dôkazom, že zábava z jazdy a štýl spätý so značkou Mini si svoje čaro zachovali aj v segmente kompaktných prémiových vozidiel.

Mini Countryman
Model Countryman vybočil ako prvý Mini z línie trojdverových hatchbackov na päťdverové pri dĺžke 401 cm a rázvore náprav 259,5 cm. Väčší je aj kufor:má 350, 440 resp.1170 l.

Countryman je vôbec prvým modelom vo viac než 50ročnej histórii značky, ktorý sa môže pochváliť piatimi dverami, veľkým kufrom, piatimi sedadlami a úložným priestorom s variabilným využitím s objemom 350 až 1170 litrov. Tento inovatívny koncept vozidla vniesol kvality značky Mini do pozornosti nových cieľových skupín, ktoré oceňujú jeho zvýšenú funkčnosť, ako aj rovnováhu medzi svižnosťou a pohodlím jazdy, ktoré potešia predovšetkým pri dlhších cestách.

Kľúčovú rolu pre získanie renomé šikovného všestranného vozidla zohráva aj vynovená hnacia sústava: po prvýkrát sa u modelu značky môže záujemca rozhodnúť aj pre systém pohonu štyroch kolies ALL4. Variabilné rozloženie výkonu medzi predné a zadné nápravy umožní vodičovi vydať sa aj mimo asfaltových ciest.

Systém pohonu štyroch kolies ALL4 je možné si objednať ako voliteľnú výbavu pre modely Cooper S Countryman (184 k), Cooper SD Countryman (143 k) a Cooper D Countryman (112 k). Ešte viac v oblasti výkonu boduje svojimi výnimočnými športovými vlastnosťami model John Cooper Works Countryman, u ktorého je pohon všetkých kolies súčasťou štandardnej výbavy. Práve vďaka nemu sa výkon motora 218 koní dokáže pretaviť na množstvo zábavy na cestách pri maximálnej istote v každej situácii.

Ponuku motorov uzatvárajú modely s pohonom predným kolies: Cooper Countryman (122 k), One Countryman (98 k) a One D Countryman (90 hp). Všetky tieto verzie, s výnimkou modelu One D Countryman, je možné vybaviť aj šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá nahradí štandardný šesťstupňový manuál.

Dopyt po modeli Mini Countryman je presvedčivým odobrením stratégie nekompromisnej expanzie radu Mini. Dvestopäťdesiat tisíci Mini Countryman prišiel len krátko po spustení výroby modelu Paceman. Siedmy model z ponuky Mini sa vyrába rovnako ako Countryman v Grazi.

Mini Countryman Mini Countryman Mini Countryman
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.