Štvrtý raz do Bamaka

Piatok, 16 január 2009

Vo chvíľach, keď na tohtoročnom Dakare sa jazdci a posádky pasovali s prekonávaním nástrah púšte Atacama a pohoria Ánd, u slovenskej posádky Juraja a Daniely Ulrichovcov vrcholili prípravy na podobnú, aj keď určite nie tak náročnú maratónsku rallye Budapešť – Bamako dlhú 8314 km.

Ulrichovci

Posádka Raid Adventure team-u sa postaví v sobotu 17. januára tohto roku po štvrtýkrát na štart diaľkovej rallye Budapešť – Bamako. Vo všetkých troch predchádzajúcich ročníkoch dokázala táto posádka zo Slovenska zvíťaziť. Či sa tento úspech podarí zopakovať, to sa ukáže v priebehu 15 dní a po absolvovaní takmer osem a pol tisíca kilometrov.

Rallye Budapešť – Bamako sa teší neustále rastúcemu záujmu, o čom svedčí aj fakt, že väčšina miest štartovej listiny bola zaplnená už koncom februára minulého roka. Väčšina posádok bola v predchádzajúcich ročníkoch z Maďarska, ale tento rok sa postavia na štart aj posádky z Talianska, Slovinska, Holandska, Anglicka, Čiech, Poľska, Rumunska, Nórska a dokonca aj Estónska.

Ulrichovci

Absolvovanie náročnej trasy z Budapešti do afrického Bamaka je predovšetkým o navigácií, rallye nie je zameraná na rýchlosť, aj keď to v niektorých chvíľach tak nevyzerá. V tomto roku organizátori naplánovali mimoriadne ťažké etapy naprieč púšťou, z ktorých mnohé kopírujú trate predchádzajúcich ročníkov afrického Dakaru. Posádky sú hodnotené podľa získaných bodov z kontrolných stanovísk, ktorých je približne desať za deň.

Posádka Ulrichovcov zvíťazila na trati z Budapešti do afrického Bamaka trikrát v rade za sebou a v tomto roku sa pokúsia o štvrté prvenstvo. Bude to však rozhodne ťažšie ako v uplynulých rokoch, pretože ich súperi sa budú snažiť o to isté. Zopakovať predchádzajúce úspechy nebude ľahké ani jednoduché, lacno však nemienia predať svoju kožu a sú rozhodnutí o víťazstvo tvrdo bojovať.

Ulrichovci

Súťaž má každoročne aj charitatívny podtón, ktorý spočíva v tom, že jednotlivé posádky pomáhajú africkému obyvateľstvu rôznymi formami, či už rozdávaním oblečenia, hračiek, školských pomôcok alebo zbierkou na pitnú vodu.

Slovenská posádka Raid Adventure team-u štartuje aj v tomto roku s automobilom Nissan Navara, ktorý podľa Ulrichovcov ideálne kombinuje vynikajúce terénne schopnosti a komfort pre posádku a v náročných afrických podmienkach sa už mnohokrát osvedčil. Takýto názor má aj PR manažérka Nissan SCEE pre Českú republiku a Slovensko Martina Jirásková. Aj ona, podobne ako posádka Nissanu verí, že terénny Navara potvrdí svoje schopnosti a prispeje aj tento rok k dobrému umiestneniu Ulrichovcov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.