Subaru si na Slovensku polepšilo

Pondelok, 27 január 2014

Značka Subaru bilancuje rok 2014 na Slovensku ako veľmi vydarený. Zvýšila počty predaných kusov a zároveň aj svoj podiel medzi značkami. Prispel k tomu najmä crossover Subaru XV, ktorého predaj predstavoval takmer polovicu predaných exemplárov. Spolu v roku 2014 si na Slovensku kúpilo nové Subaru 303 zákazníkov.

Subaru XV
Subaru XV bol na Slovensku v uplynulom roku najžiadanejším modelom tejto značky

Napriek poklesu predaja nových osobných áut na Slovensku o 4,72 %, dosiahla značka Subaru historický rekord. Po prvý raz pokorila hranicu tristo vozidiel a s počtom 303 predaných áut zaznamenala nárast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.

Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne nový model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predaných aut značky Subaru. Vystriedal tak SUV Forester, ktorý si kúpila stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.

Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester. Svedčí to o technickej vyspelosti motorov tohto modelu a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer.

Pri modeli Outback naopak dominovala naftová motorizácia druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.

Cieľom Subaru v roku 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však skôr o imidžový doplnok ponuky, keďže základom ponuky naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014.

Subaru si podľa generálneho manažéra na Slovensku Rastislava Crkoňa nebudeme kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti. Cieľom značky na Slovensku je podľa neho dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte. Dosiahnuť to Subaru chce niekoľkými novinkami. Napríklad rozšírením záruky na päť rokov, či po osvedčených tretinkách zaviesť novú možnosť financovania na štvrtiny.

Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester rozšíri Subaru tento produkt aj na modely Subaru XV a Outback. Zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt Servisné piatky. Tu každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Subaru
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.