Subaru si na Slovensku polepšilo

Pondelok, 27 január 2014

Značka Subaru bilancuje rok 2014 na Slovensku ako veľmi vydarený. Zvýšila počty predaných kusov a zároveň aj svoj podiel medzi značkami. Prispel k tomu najmä crossover Subaru XV, ktorého predaj predstavoval takmer polovicu predaných exemplárov. Spolu v roku 2014 si na Slovensku kúpilo nové Subaru 303 zákazníkov.

Subaru XV
Subaru XV bol na Slovensku v uplynulom roku najžiadanejším modelom tejto značky

Napriek poklesu predaja nových osobných áut na Slovensku o 4,72 %, dosiahla značka Subaru historický rekord. Po prvý raz pokorila hranicu tristo vozidiel a s počtom 303 predaných áut zaznamenala nárast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.

Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne nový model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predaných aut značky Subaru. Vystriedal tak SUV Forester, ktorý si kúpila stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.

Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester. Svedčí to o technickej vyspelosti motorov tohto modelu a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer.

Pri modeli Outback naopak dominovala naftová motorizácia druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.

Cieľom Subaru v roku 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však skôr o imidžový doplnok ponuky, keďže základom ponuky naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014.

Subaru si podľa generálneho manažéra na Slovensku Rastislava Crkoňa nebudeme kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti. Cieľom značky na Slovensku je podľa neho dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte. Dosiahnuť to Subaru chce niekoľkými novinkami. Napríklad rozšírením záruky na päť rokov, či po osvedčených tretinkách zaviesť novú možnosť financovania na štvrtiny.

Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester rozšíri Subaru tento produkt aj na modely Subaru XV a Outback. Zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt Servisné piatky. Tu každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Subaru
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.