Súčasné Mini a budúca klasika

Štvrtok, 23 október 2014

Tak ako dnes obdivujeme krásu mnohých automobilových modelov vyrobených pred desaťročiami, práve tak z viacerých súčasných modelov sa môžu stať legendy, ktoré si v o niekoľko rokov vyslúžia pozornosť budúcich generácií. Ktoré dnešné modely by to mohli byť? Odpoveď hľadala ankety jedného nemeckého časopisu. Jej výsledok napovedá, že veľkú šancu má nová generácia MINI.

Mini
MINI novej generácie tak ako postupne prichádzali na scénu prémiových mini vozidiel

Súčasné Mini má všetky predpoklady stať sa skutočnou klasikou. Potvrdila to anketa jedného nemeckého časopisu. V kategórii "budúca klasika" mali čitatelia možnosť hlasovať za niektoré z malých kompaktných vozidiel. Výsledkom je ocenenie Zlatý volant klasiky pre najnovšie vydanie britského originálu.

Veľmi málo vozidiel iných značiek má vlastnosti, ktoré by ich jasne odlišovali od konkurentov, a ktoré by ich už v rannom štádiu predurčovali stať sa budúcou klasikou. Novému Mini tieto vlastnosti nechýbajú: jedinečná tradícia značky, dnešný status originálu v segmente malých prémiových vozidiel a využívanie najnovších technológií.

Ani 55 rokov po uvedení klasického Mini nestráca značka nič zo svojho pôvodného šarmu a zostáva naďalej vlajkovou loďou inteligentného priestorového využitia a agilných jazdných vlastností známych aj pod označením "go-kart feeling". Autentický dizajn, jedinečný štýl a charakteristická zábava z jazdy predstavujú vlastnosti, ktoré novému Mini dodávajú záruku obľúbenosti u budúcich generácií motoristov.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.